Μερικά πράγματα μοιάζουν πολύ καλά για να είναι αληθινά, αλλά τελικά κάποιες φορές ανατρέπεται ο κανόνας της γενικότερης επιφύλαξης. Τι εννοούμε; Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Κάποτε αγοράζαμε πακέτα software των οποίων είχαμε την “ιδιοκτησία”. Η γιγάντωση της Adobe και η σχεδόν μονοπωλιακή επικυριαρχία της στην επεξεργασία εικόνας, έφερε το συνδρομητικό μοντέλο χρήσης όπου πλέον “ενοικιάζουμε” το software. Αυτό αποτελεί μια γενικότερη τάση στον ψηφιακό κόσμο και το παρατηρούμε και στον κόσμο των apps για smartphone όπου η μια μετά την άλλη οι εταιρίες, συγκλονισμένες από την πολύ αυξανόμενη κερδοφορία με τις συνδρομές και με την μάλλον χαλαρή αντίδραση των χρηστών, υιοθετούν την μηνιαία και ετήσια χρέωση και μάλιστα για απλές εφαρμογές που μέχρι πρότινος κόστιζαν ελάχιστα, μονοψήφια δολάρια ή ευρώ.
Ας έλθουμε τώρα στην μικρή σημερινή ιστορία μας, ξεκινώντας από το παρασκήνιο. Αρκετοί θα έχουμε ακούσει για το Canva το πετυχημένο (βασισμένο σε Artificial Intelligence) σχεδιαστικό software δημιουργίας εικαστικού περιεχομένου που δουλεύει σε όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες, φτιάχνοντας υλικό (φωτογραφίες και video) κυριως για τα social media αλλά και ολοκληρωμένα διαφημιστικά spot κλπ. Το σύστημα του Canva βασίζεται σε template και προσφέρεται σε δωρεάν και συνδρομητική μορφή.Πρόσφατα η Canva εξααγόρασε τη Serif γνωστή για τα προγράμματα Affinity Photo, Designer και Publisher. Το Affinity Photo έχει κερδίσει αξιόλογη δημοφιλία γιατί συγκαταλέγεται στα ελάχιστα που δεν έχουν προσχωρήσει στο συνδρομητικό μοντέλο. Αντίθετα διατίθεται με εφ άπαξ πληρωμή και μάλιστα σε πολύ λογική τιμή (αυτή τη στιγμή μάλιστα σε προνομιακή και πραγματικά χαμηλή τιμή 35 δολ. – περιλαμβάνοντας έκπτωση -50%).
Η σημαντική είδηση είναι ότι η Αffinity δια στόματος της συνιδιοκτήτριας και CEO της Canva Μelanie Perkins διακήρυξε την χειροπιαστή αντίδραση της εταιρίας της στη μονοκρατορία της Adobe με μια εντυπωσιακή κίνηση. Να δώσει ολόκληρη της σουίτα της τέως Serif με το Affinity Photo, Designer και Publisher για test drive affinity.serif.com που μπορεί να διαρκέσει ως έξι (!!) ολόκληρους μήνες. Αυτό βέβαια για όσους διαβάζουν κάτω από τις γραμμές αποτελεί καρφί για την Adobe που μικρόψυχα παραχωρεί δοκιμαστική περίοδο μόλις μιας εβδομάδας για το Photoshop ή Lightroom και τα λοιπά προϊόντα της. Και συνάμα πραγματική ευκαιρία για όποιον επιθυμεί να πειστεί δοκιμάζοντας εξαντλητικά το Affinity Photo.
https://affinity.serif.com/en-gb/trial/