Eν αρχή ην το project Google Glass. Tα φουτουριστικά γυαλιά με την κάμερα που τόσο είχαν εξάψει την περιέργεια και τη δημοσιότητα όταν γνωστοποιήθηκε το 2012 και άρχισε να κυκλοφορείτο 2013. Τα πρωτότυπα αυτά wearable μπήκαν σε πριορισμένη παραγωγή με τη συνεργασία της ιταλικής εταιρίας σκελετών για γυαλιά Luxotica που είναι ιδιοκτήτρια των brandname RayBan, Oakley κλπ.
Το ενδιαφέρον στοιχείο ήταν ότι περιλάμβαναν μια «διακριτική» κάμερα 5Megapixel ικανή για λήψη video 720p [η ανάλυση της οποίας ανέβηκε στα 8Megapixel στην έκδοση Εnterprise Edition II] καθώς και head up display με chip LCoS της HiMax. O χειρισμός γινόταν μέσω mini touchpad στο πλαϊνό βραχίονα του σκελετού ή με φωνητικές εντολές ενώ είχαν γραφεί ειδικά για τη συσκευή τροποποιημένες εκδόσεις apps όπως Google Maps, Gmail, Facebook, Twitter, Evernote κλπ. Επίσης η συσκευή είχε βρει εφαρμογές σε τηλεϊατρική με live broadcast εγχειρήσεων, Live Broadcasting κλπ. Το Google Glass υπήρξε τέκνο του project Google X μιας ασαφούς πρωτοβουλίας του συνιδρυτή της Google Sergey Brin με την τεράστια φιλοδοξία να αλλάξει τον κόσμο μέσα από επαναστατικές τεχνολογίες. To hype τότε ήταν τεράστιο αφού συνέπεσε με την αρχή της επανάστασης των wearables, τότε που τα activity trackers και τα smartwatches έκαναν τα πρώτα βήματα. Η Google το διαφήμισε ως συσκευή augented reality, υποβοηθούμενης πραγματικότητας. Στην πραγματικότητα και το software και το hardware ήταν ανώριμα: μικρή αυτονομία (μόλις τριών ωρών), δύσχρηστο interface με το πρωτόγονο touchpad στο …αυτί, μικρής ανάλυσης κάμερα και η επιφύλαξη του κόσμου μπροστά στο άγνωστο απέτρεψαν τη μαζικοποίηση. Πάρα πολλοί θαύμαζαν και έμεναν εκστατικοί απέναντι σε όλες αυτές τις προχωρημένες υποσχέσεις που θα άλλαζαν την καθημερινότητα στην επικοινωνία και θα έκλεβαν ένα σωρό “καθήκοντα” από τα κατεστημένα smartphone αλλά η πραγματική ζωή τους διέψευσε. Οι χρήστες δεν αισθάνονταν άνετα σε ρόλο …μελών πληρώματος του Star Trek ενώ τέθηκαν πολλές ενστάσεις παραβίασης της ιδιωτικότητας. Μήπως οι κάμερες Google Glass ήταν συνεχώς ενεργές και παρακολουθούσαν όσα διαδραματίζονταν γύρω; Μήπως ακόμη χειρότερα, σχημάτιζαν ένα τεράστιο δίκτυο παρακολούθησης έστω και με άγνοια όσων τις φορούσαν;Γρήγορα το hype υποχώρησε. Στη θέση του ήλθε η δυσπιστία και τελικά η αδιαφορία. Το πρώτο μοντέλο Google Glass βγήκε από την παραγωγή το 2015. Τελικά κυκλοφόρησε μια δεύτερη έκδοση Εnterprise Edition II to 2019 (με ενισχυμένο επεξεργαστή, USB-C φόρτιση, λειτουργίες VR και AR) που προορίζεται αποκλειστικά για επαγγελματικές εφαρμογές και κοστίζει 1000 δολ. Αυτή η κίνηση σήμανε το τέλος της προσπάθειας να γίνει το Glass μαζική επιτυχία για τον απλό χρήστη και μια έμμεση ομολογία αποτυχίας για τη γιγάντια Google που ομολογουμένως δεν τα πάει καλά με το hardware. Για παράδειγμα ακόμη και η εξαιρετική σειρά smartphone Pixel με τις τρομερές επιδόσεις στο imaging ποτέ δεν πούλησε σε νουμερα που θα μπορούσαν να ανησυχήσουν τον ανταγωνισμό.Ίσως αναρωτηθήκατε για τη σκοπιμότητα της μακροσκελούς εισαγωγής. Σωστά, διότι σε κάποιες περιπτώσεις κρύβει όλο το υπόβαθρο μιας πραγματικότητας και βάζει τα πράγματα σε σωστή προοπτική. Η είδηση λοιπόν είναι ότι το facebook έχει βάλει το χεράκι του πίσω από τα γυαλιά Rayban Stories και φιλοδοξεί να …βάλει τα γυαλιά στη Google. Το γνωστό brand ανήκει στη Luxotica που ήταν στο παρασκήνιο και του Google Glass (τυχαίο;) και θα πωλεί το επαναστατικό (;) wearable “σε συνεργασία” με το Facebook. H camera θα ενεργοποιεί ένα LED όταν είναι σε λειτουργία ώστε να ειδοποιούνται τυχόν διερχόμενοι και να μπορούν να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους (?). Προς το παρόν πρόκειται για μια συσκευή με κάμερα με μέτριας ανάλυσης 5Megapixel 2592×1944 pixel που τραβάει επίσης τετράγωνου φορμά video 1184x1184pixel και μέσω app τα μεταφέρει στο συνδεδεμένο smartphone χωρίς να έχει τις φιλοδοξίες smart wearable όπως το Google Glass. Βέβαια μπορείτε να ακούτε μουσική ή να δέχεστε τις κλήσεις του συνδεδεμένου κινητού. Το γυαλί της RayBan είναι πιο μοδάτο αξεσουάρ, πιο “αθώο” στις προθέσεις και με σαφείς οδηγίες από τον Mark Zuckerberg να μην παραβιάζεται η ιδιωτικότητα όσων τυχόν μπαίνουν στο οπτικό του πεδίο. Ποιος ξέρει… Ίσως το facebook με την διακριτική και χαμηλών τόνων προσέγγιση στην ιδέα της κάμερας που φοριέται στα μάτια, ευοδωθεί εκεί που το υπερόπλο της Google απέτυχε παταγωδώς.
Διαβάστε επίσης
Δεν βρέθηκαν άρθρα
-
Μονοθεματικό τεύχος No 34
7,50€4,99€ Προσθήκη στο καλάθι
Αναζήτηση
Κατηγορίες
Blogs
Compact
D-SLR
Flash / Φωτισμός
Hardware
instant μηχανές
Jean Christophe Βéchet
Know How
medium format
Mobile
Nέα PhotoVision
Photo Business News
Photo tips
Portfolios - Συνεντεύξεις
System Cameras
tsantes
Uncategorized
Video
Άλλα Νέα
Αξεσουάρ
Ασπρόμαυρο
Διαγωνισμοί φωτογραφίας
Δοκιμαστικές λήψεις
Εξοπλισμός/Τεστ
Επεξεργασία εικόνας
Θοδωρής Μάρκου
Ιστορία
Ιωάννα Βασδέκη
Καλλιτεχνικά Νέα
Κωνσταντίνα Γκιτάκου
Νέα
Ο ΦΩΤΟγράφος στη Θεσσαλονίκη
Οδηγοί Αγοράς
Παναγιώτης Καλδής
Σεμινάρια
Συλλεκτικά
Τάκης Τζίμας
Τεχνικές φωτογράφισης
Τεχνολογικά Νέα
Φακοί
Φωτεινή Αβραμάκου
Φωτογραφία φύσης
Φωτογραφίες παραδειγμάτων Lightroom για εξάσκηση
Φωτοσχολείο
Φωτό Mobile