Kατά καιρούς έχουν προταθεί διάφορες μέθοδοι για την πιστοποίηση της πατρότητας και αυθεντικότητας ψηφιακών εικόνων, όπως πχ. το υδατογράφημα ή κλείδωμα των Exif δεδομένων κλπ. Στην εποχή των συνθετικών εικόνων από AI Image Generators αυτό αρχίζει να αποτελεί προτεραιότητα αφού βομβαρδιζόμαστε από πληθώρα εικόνων και αναρωτιόματε ποιες από αυτές είναι γνήσιες… Προς την κατεύθυνση αυτή, την πιστοποίηση δηλ. της αυθεντικότητας εικόνων έχει προταθεί το Content Authenticity Initiative που ξεκίνησε η Adobe και εμπλέκει όχι μόνον τους δημιουργούς εικόνων αλλά και τους χρήστες/καταναλωτές εικονογραφικού υλικού.
Την πρωτοβουλία είχε αρχικά η Adobe με το Twitter και τους New York Times και σταδιακά προστέθηκαν εταιρίες όπως Qualcomm, BBC, Microsoft, TruePic και το πανεπιστήμιο Berkeley στην California, ενώ από πλευράς εργοστασίων του Imaging εντάχθηκαν οι Canon, Nikon και Leica. TO CAI λειτουργεί παράλληλα με τα Exif δεδομένα και ενώ είναι software το συγκριτικό του πλεονέκτημα έγκειται ότι δεν μπορεί να παραποιηθεί γιατί τα data κλειδώνονται με ψηφιακή υπογραφή που υποστηρίζεται σε επίπεδο hardware. Σημειώνουμε ότι στο παρελθόν και η Canon και η Nikon είχαν αποπειραθεί να προωθήσουν αντίστοιχα συστήματα αλλά παραβιάστηκαν από hacker μερικούς μήνες μετά την ανακοίνωσή τους.
Τώρα για πρώτη φορά παρουσιάζεται ψηφιακή φωτογραφική μηχανή παραγωγής, η Leica M11-P με υποστήριξη CAI ενώ κυκλοφορούν φήμες ότι η Nikon ετοιμάζει με έκδοση της Z 9 με CAI και κάτι αντίστοιχο προσαρμόζει για το δικό της σύστημα η Sony. Όπως έχει συμβεί και με άλλα μοντέλα Leica η σειρά –P υποδηλώνει ότι δεν υπάρχει η κλασική κόκκινη κουκίδα σε μια προσπάθεια μεγαλύτερης διακριτικότητας στην εμφάνιση. Η έκδοση Μ11-Ρ εκτός υποστήριξης CAI έχει ενσωματωμένη αποθηκευτική μνήμη 256GB (έναντι 64GB του απλού μοντέλου Μ11) ενισχυμένο γυαλί από ζαφείρι στην οθόνη, χρωμέ μέταλλο στα σημεία και παραπέρα υπάρχουν εκδόσεις με ορειχάλκινη πάνω πλευρά αντί για αλουμινένια που προσθέτουν βάρος 110γρ.