Η ιδέα της μετατροπής μιας αναλογικής φωτογραφικής μηχανής ώστε να δουλεύει ψηφιακά είναι τόσο παλιά όσο η πρώτη ψηφιακή ρεφλέξ. Πραγματικά αφού ξεκινάει με την Κοdak DCS100 (Mάιος 1991) ένα αρχετυπικό ψηφιακό μοντέλο DSLR βασισμένο σε Nikon F3 όπου στη θέση του αισθητήρα υπήρχε ένας CCD 1,3Megapixel ενώ τα ηλεκτρονικά βρίσκονταν εν μέρει στο σώμα και εν μέρει σε εξωτερικό κουτί ου συνδεόταν με καλώδιο SCSI και περιείχε και τον βαρύ δίσκο 3,5in.Ακολούθησαν και άλλα τροποποιημένα (αναλογικά) σώματα Canon και Nikon στη σειρά DCS της Κοdak.
Το 2001 ενώ ακόμη δεν είχε επικρατήσει πλήρως η ψηφιακή τεχνολογία η εταιρία Silicon Film είχε την ιδέα της μετατροπής αναλογικής ρεφλέξ σε ψηφιακή με το εξάρτημα EFS-1 που ήταν σε μορφή κασέττας φιλμ και περιείχε τον αισθητήρα 1,3Megapixel (αρκετά μικρότερο από APS-C με crop factor 2,58x) ενώ προοριζόταν για τα μοντέλα Canon EOS1N, Canon EOS5, Nikon F3, F5 και F90.H ιδέα παρέμεινε σε χειμερία νάρκη για αρκετά χρόνια μέχρι το 2016 όταν μια ελβετική εταιρία πραγματοποίησε καμπάνια kickstarter για το project Ι’m Back που έμοιαζε πολύ με το EFS-1 και πήρε ευρύτατη δημοσιότητα. Άντλησε κεφάλαια περίπου μισό εκ. δολ. Σε εκείνη τη version η εκτέλεση της ιδέας έμοιαζε ακατέργαστη με μια χοντροκομμένη οθόνη στην πλάτη και μάλλον ανεπαρκή αισθητήρα. Την ίδια εποχή κυκλοφόρησε το project DigiSwap που προσάρμοζε τον φακό του smartphone στην πλάτη αναλογικών ρεφλέξ και έκανε λήψεις από το επίπεδο του φιλμ μόλις άνοιγε το κλείστρο. Ούτε αυτό γνώρισε την επιτυχία… Τώρα όμως το I’m Βack φιλοδοξεί να επιστρέψει, με περισσότερες πιθανότητες, σε καινούργια έκδοση με αισθητήρα Micro 4/3 20Μegapixel (Sony IMX 269) που σημαίνει διπλασιασμό της εστιακής απόστασης κάθε φακού από το φορμά 135 (35mm). Όλα τα ηλεκτρονικά (mainboard με επεξεργαστή NT9853) εμπεριέχονται στην “κασέτα” που κάποτε φιλοξενούσε το τυλιγμένο φιλμ, μαζί και το αποθηκευτικό μέσο (MicroSD) και το chip για ασύρματη σύνδεση WiFi και Bluetooth. Εκτός από τις φωτογραφικές εικόνες 20ΜΡ μπορεί να καταγράψει video 4K 60p. H εταιρία αυτό τον καιρό κάνει μια πετυχημένη προωθητική καμπάνια Kickstarter υποβοηθούμενη σε μεγάλο βαθμό από τη νοσταλγία πολλών για την αναλογική εποχή της εικόνας και την αγάπη προς τις παλιές φιλμάτες μηχανές 35mm που με τον τρόπο αυτό διεκδικούν παράταση (ψηφιακής) ζωής. Όπως λένε οι συντελεστές του project: Samuel Mello Medeiros (CEO), Filippo Nishino (συν-ιδρυτής) και Yasmin Nishino (διοικητικός διευθυντής) ”Με το I’m back o κάτοχος φωτ. μηχανής μπορεί να επιλέγει ελεύθερα ανάμεσα σε αναλογικό και ψηφιακόι και δεν χρειάζονται μόνιμες τροποποιήσεις στη μηχανή”. Mάλιστα έγινε γνωστό ότι μια εταιρία με έδρα το Hong Kong που κατέχει τα δικαιώματα για το brandname Yashica θα αναλάβει την διακίνηση.