Η επιστροφή του φιλμ, ίσως ως νοσταλγία, περιπέτεια, περιέργεια και αναδρομή στο ιστορικό παρελθόν της φωτογραφίας, είναι ένα θέμα που μας απασχολεί τα τελευταία χρόνια και τελικά δεν αποτελεί παροδική τάση αλλά σημείο των (ψηφιακών) καιρών μας. Το φιλμ εξακολουθεί να ελκύει το ενδιαφέρον ειδικά για τους νεώτερους που δεν το έζησαν και θέλουν να αγγίξουν την αναλογική μορφή της φωτογραφίας. Βέβαια πρόκειται για ακριβό χόμπι αφού οι τιμές των αναλώσιμων δεν είναι ευκαταφρόνητες ούτε η διαθεσιμότητα αυτή που γνωρίζαμε παλιότερα. Λίγες είναι οι κατασκευαστικές εταιρίες και λόγω των περιορισμένων τιράζ οι τιμές διαμορφώνονται ψηλά.
Όμως η περίπτωση των Osterman από το Rochester της Νέας Υάρκης μοιάζει μοναδική. Πρόκειται για μια οικοτεχνία που αντί για οτιδήποτε άλλο, φτιάχνει χειροποίητα …φιλμ. Το ζευγάρι Μark και Francis Scully Osterman ήταν ανέκαθεν φανατικοί ερασιτέχνες φωτογράφοι, λάτρεις των αναλογικών επεξεργασιών. Όμως η ψηφιακή πραγματικότητα δυσκόλεψε τη ζωή τους: τα φιλμ και τα χημικά ακρίβηναν πολύ. Έτσι σκέφθηκαν να γίνουν …αυτάρκεις. Στο ισόγειο της κατοικίας τους, στην ίδια πόλη που άλλοτε άκμαζε ως “στρατηγείο” της κραταιάς Eastman Kodak, έστησαν μια γραμμή παραγωγής φιλμ. Πήραν μικρά μηχανήματα και άρχισαν. Βέβαια στο εγχείρημα έπαιξε ρόλο το παρελθόν του Mark Osterman, ηλικίας σήμερα 71 ετών ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του εργασιακού του βίου, είχε απασχοληθεί στο George Eastman Mουσείο της πόλης, με ειδίκευση στην συντήρηση φωτογραφικού υλικού.
Αφορμή για την εντυπωσιακή αυτή κατασκευαστική περιπέτεια ήταν η ανάγκη τους να βρουν φιλμ για μια προπολεμική συλλεκτική Leica 1a που είχαν βρει σε ένα παζάρι στην Τουρκία. Η μηχανή αυτή δεν δέχεται το τυπικό 35άρι φιλμ που γνωρίζουμε όλοι αλλά διαφορετικό. Ήταν μια α/μ ορθοχρωματική εμουλσιόν, ευαίσθητη μόνον στο μπλε και ιώδες χρωματικό μέρος του φάσματος και τότε η ευαισθησία στο φιλμ του 1920 ήταν πολύ χαμηλή περίπου 1 ως 2 ASA. To φιλμ αυτό λόγω της ιδιαίτερης “αναισθησίας” στο υπόλοιπο ορατό φάσμα μπορεί να παράγεται χωρίς να επηρεάζεται από το κόκκινο φως (όμοιο με του σκοτεινού θαλάμου) άρα δεν χρειάζεται τόσο αυστηρές συνθήκες. Προς το παρόν το φιλμ δεν πωλείται αλλά οι Osterman δέχονται δωρεές που θα τους βοηθήσουν να επεκτείνουν το project και ίσως το κάνουν διαθέσιμο σε ευρύτερο κοινό.
περιοδικό ΦΩΤΟγράφοςPost author
Διαβάστε επίσης
Αναζήτηση
Κατηγορίες
Blogs
Compact
D-SLR
Flash / Φωτισμός
Hardware
instant μηχανές
Jean Christophe Βéchet
Know How
medium format
Mobile
Nέα PhotoVision
Photo Business News
Photo tips
Portfolios - Συνεντεύξεις
System Cameras
tsantes
Uncategorized
Video
Άλλα Νέα
Αξεσουάρ
Ασπρόμαυρο
Διαγωνισμοί φωτογραφίας
Δοκιμαστικές λήψεις
Εξοπλισμός/Τεστ
Επεξεργασία εικόνας
Θοδωρής Μάρκου
Ιστορία
Ιωάννα Βασδέκη
Καλλιτεχνικά Νέα
Κωνσταντίνα Γκιτάκου
Νέα
Ο ΦΩΤΟγράφος στη Θεσσαλονίκη
Οδηγοί Αγοράς
Παναγιώτης Καλδής
Σεμινάρια
Συλλεκτικά
Τάκης Τζίμας
Τεχνικές φωτογράφισης
Τεχνολογικά Νέα
Φακοί
Φωτεινή Αβραμάκου
Φωτογραφία φύσης
Φωτογραφίες παραδειγμάτων Lightroom για εξάσκηση
Φωτοσχολείο
Φωτό Mobile

































