Με επιστολή η ΕΚΦΑ, αφού παραθέτει πληροφόρηση για την απόφαση συνεργασίας με τον ΣΕΚΑΦ σε θέματα προβλημάτων του φωτογραφικού κλάδου, επικεντρώνεται στη δυσλειτουργία του myPhoto στο gov.gr και την ταλαιπωρία των πολιτών κατά την έκδοση ταυτοτήτων, ένα κομβικό σημείο που επηρεάζει την βιωσιμότητα των φωτογραφικών καταστημάτων. Ιδού το πλήρες κείμενο της καταγγελίας.
«Είναι προφανές ο νόμος για τις νέες ταυτότητες είναι φτιαγμένος με μεγάλη προχειρότητα και εντελώς στο γόνατο. Χωρίς να έχει ληφθεί καμία μέριμνα και πρόβλεψη για τις επιπτώσεις του στον φωτογραφικό κλάδο. Αυτό, αποδεικνύεται απ’ όλα τα γεγονότα που έχουν προκύψει από την εφαρμογή του νέου μέτρου και μετά. Από τις 25/09/2023, ένας ολόκληρος κλάδος, ο φωτογραφικούς κλάδος, ο οποίος έχει προσφέρει πολλά στην ελληνική κοινωνία, στην τέχνη αλλά και στην Εθνική Οικονομία διασύρεται καθημερινά στους πελάτες του και στην κοινωνία γενικά, με αποτέλεσμα να δέχεται ένα ακόμη χτύπημα πάνω στα πολλαπλά χτυπήματα που έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια με τις απανωτές κρίσεις, την ψηφιακή τεχνολογία, τον covid, το νέο φορολογικό νομοσχέδιο κ.ά.
Από την εφαρμογή του νέου μέτρου, έχουν προκύψει προβλήματα στην άντληση της φωτογραφίας από την πλατφόρμα του myPhoto από τα αστυνομικά τμήματα. Όλες οι δυσλειτουργίες στην άντληση της φωτογραφίας από το myphoto αποδίδονται στον επαγγελματία φωτογράφο. Η αδυναμία σύνδεσης του myPhoto, το ότι καθημερινά σχεδόν και για πολλές ώρες η πλατφόρμα κρασάρει και δεν λειτουργεί, η ευθύνη αποδίδεται και βαραίνει τον επαγγελματία φωτογράφο με τον εξής τρόπο:
Όταν ο πολίτης πηγαίνει στο ΑΤ και αναφέρει ότι έχει φωτογραφηθεί σε πιστοποιημένο φωτογράφο και η φωτογραφία του βρίσκεται στο myPhoto, πολλές φορές ο αστυνομικός που τον εξυπηρετεί δηλώνει ότι αδυνατεί να βρει την φωτογραφία. Αυτό γίνεται, είτε γιατί δεν είναι εκπαιδευμένος, είτε λόγω προχειρότητας και ανικανότητας, είτε ενδεχομένως και για άλλους λόγους ανταγωνισμού και δηλώνει στον πολίτη αδυναμία άντλησης της φωτογραφίας από το myPhoto. Απευθυνόμενος στο πολίτη, την αδυναμία αυτή την αποδίδει στον κακό χειρισμό του φωτογράφου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, διασύρεται ο φωτογραφικός κλάδος, ο οποίος κάνει άριστα την δουλειά του αν και έχει ελάχιστες πληροφορίες από την αρχή του νέου μέτρου, τόσο από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όσο και από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχεδόν μηδαμινές, θα λέγαμε, πληροφορίες.
Τα περιστατικά είναι πολλά και σε καθημερινή βάση, όμως οι πολίτες αδυνατούν να δώσουν τα στοιχεία τους για αναφορά καθώς δεν θέλουν να εμπλακούν σε διενέξεις με το Κράτος, τις Δημόσιες Υπηρεσίες και την Αστυνομία. Η κραυγαλέα περίπτωση που έχουμε και καταγγέλλουμε είναι ένα περιστατικό με τον συνάδελφο φωτογράφο, κύριο Παναγιώτη Βουγιούκα, ο οποίος έχει κάνει έγγραφη δήλωση και όλα τα στοιχεία του είναι στην διάθεση των Αρχών. Ο συνάδελφος φωτογράφος αφού είχε βγάλει φωτογραφία στο φωτογραφείο του, την ανέβασε στο myPhoto και πήρε κωδικάριθμο. Την 01/07/2024 συγκεκριμένα, ημέρα που είχε ραντεβού στις 08:00 πήγε στο αστυνομικό τμήμα Αμπελοκήπων ώστε να διεκπεραιώσει όλη την διαδικασία για την νέα ταυτότητα. Στο Α.Τ. ο αστυνομικός, το όνομα του οποίου είναι στην διάθεση των Αρχών, που τον εξυπηρέτησε του είπε πως δεν έχει κάνει τις σωστές ενέργειες και δεν έχει ανεβάσει την φωτογραφία στο myPhoto και ότι δεν μπορεί να την βρει. Ο συνάδελφος, του είπε την ιδιότητα του, ότι γνωρίζει καλά την διαδικασία και ότι έχει ανεβάσει την φωτογραφία και την έχει στα «Έγγραφά του». Ο αστυνομικός του είπε ότι στο software τού βγάζει ένα μήνυμα ότι η φωτογραφία δεν υπάρχει στο myPhoto. Ο συνάδελφος ζήτησε να δει το μήνυμα αυτό και ο αστυνομικός, αφού δέχτηκε, του έδειξε την οθόνη. Στην οθόνη λοιπόν, εκεί που βγάζει το Α.Φ.Μ. έγραφε με κόκκινα γράμματα «Αδυναμία σύνδεσης». Ο συνάδελφος τότε, λέει, στον αστυνομικό ότι στο software δεν γράφει ότι η φωτογραφία δεν έχει ανέβει στο myPhoto, αλλά μιλάει για αδυναμία σύνδεσης του software της αστυνομίας (PoliceNet) με την πλατφόρμα του myPhoto. Ο αστυνομικός του απήντησε πως καθημερινά συμβαίνει αυτό και ότι το απέδιδαν ως τώρα στο ότι οι φωτογράφοι δεν έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους και δεν είχαν ανεβάσει την φωτογραφία στο myPhoto.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αποδεικνύεται ότι με μεγάλη προχειρότητα έχει αντιμετωπιστεί η όλη διαδικασία, χωρίς να λαμβάνεται καθόλου υπ’ όψιν ότι διασύρεται ολόκληρος ο φωτογραφικός κλάδος. Οι πολίτες πελάτες μας, σε παρόμοιες περιπτώσεις, επιστρέφουν στα φωτογραφεία και αρχίζουν διένεξη με τον επαγγελματία φωτογράφο, τον οποίο τον εκθέτουν μπροστά σε άλλους του πελάτες και ζητούν τα χρήματά τους πίσω.
Όλο αυτό το διάστημα, το ζήτημα που έχει προκύψει είναι τεράστιο και όσες φορές έχει αναφερθεί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στον κύριο Λογοθέτη αλλά και σε άλλους υπεύθυνους μας ζητούσαν γραπτές εξηγήσεις και αποδείξεις, πράγμα που βέβαια είναι σχεδόν αδύνατον, να έχουμε δηλαδή, τέτοιες έγγραφες δηλώσεις σε καθημερινή βάση.
Ακόμη, πάρα πολλές φορές το myphoto δεν λειτουργεί χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση, είναι αδύνατον λόγω της δυσλειτουργίας να ανεβάσουμε φωτογραφία, δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τους συμπολίτες μας, οι οποίοι θεωρούν ότι η δυσλειτουργία είναι δική μας ευθύνη.
Αντιλαμβάνεστε την τεράστια επίπτωση που έχει ο διασυρμός αυτός σε ολόκληρο τον φωτογραφικό κλάδο. Ζητάμε άμεσα την επανόρθωσή του, την ενημέρωση των αστυνομικών, την βελτίωση του τρόπου λειτουργίας του myPhoto, ο οποίος είναι απαρχαιωμένος και παρά τις ενημερώσεις και διαμαρτυρίες μας στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποδεικνύεται ότι δεν εξυπηρετεί ούτε τους πολίτες, ούτε τους αστυνομικούς, ούτε και τους φωτογράφους.
Η παρούσα διαμαρτυρία – ενημέρωση – καταγγελία, έχει μόνο έναν και μόνο σκοπό: να βελτιώσει την κατάσταση, τουλάχιστον, στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδικασίας, να πάψει η ταλαιπωρία των πολιτών και να δοθεί ένα τέλος στον διασυρμό και την δυσφήμιση του επαγγελματία φωτογράφου. Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε την στοχοποίηση υπαλλήλων ή οργάνων του Δημοσίου.
Όλα τα απαραίτητα στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση των αρχών.