Η εσωτερική ιαπωνική αγορά φωτογραφικών έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Αρχικά συμπίπτει με την πατρίδα της φωτογραφικής βιομηχανίας εκεί που εδρεύουν οι κορυφαίες εταιρίες imaging, και υπάρχουν οι περισσότερες παραγωγικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Επίσης οι Ιάπωνες είναι μανιώδεις καταναλωτές νέων τεχνολογιών και ανταποκρίνονται πιο άμεσα από τους διστακτικούς ευρωπαίους και τους προσεκτικούς αμερικανούς στις αγορές. Με άλλα λόγια τα πιο πρόσφατα τεχνολογικά προϊόντα γίνονται με ενθουσιασμό δεκτά στην Ιαπωνία και μετά στις υπόλοιπες παγκόσμιες αγορές.
Γι αυτό το λόγο τα νέα μοντέλα λανσάρονται κατά προτεραιότητα στην Ιαπωνία και λίγο μετά στον υπόλοιπο κόσμο. Για όλους αυτούς τους λόγους παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε πως κινήθηκε η Ιαπωνική αγορά imaging την χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε μέσα από τις αναφορές στοBCN Awards ένα ετήσιο θεσμό βραβεύσεων που συνοδεύεται από ανάλυση αγοράς. Στις μηχανές-συστήματα λοιπόν, που περιλαμβάνουν τις mirrorless και DSLR, η Canon κατέκτησε την πρώτη θέση με 34.1% (39.3% το 2020), ακολουθούμενη από τη Sony με 23,1% και στην τρίτη θέση τη Fujifilm με 11.4%. Στην κατηγορία DSLR τα πράγματα είναι διαφορετικά με την κυρίαρχη Canon 59,8%, τη δεύτερη Νikon (33,9%) και την τρίτη Pentax/Ricoh πολύ πίσω στο 5,8%. Στις mirrorless έχουν διαφορετική κατάταξη με τη Sony στη πρώτη θέση με 32%, την Canon να ακολουθεί (28,2%) και να συμπληρώνει την τριάδα η OM-D Solutions/Olympus με 12,7%. Ενδιαφέρον έχουν και άλλες κατηγορίες προϊόντων όπως τα camcorder όπου κυριαρχεί η Panasonic με 43,6% και έπεται η Sony me 26,3% και οι Actioncam με αναμφισβήτητη επικυριαρχία, σχεδόν μονοπώλιο, της GoPro με ένα κολοσσιαίο 70,4% μερίδιο. Να σημειώσουμε ότι οι αναφερόμενοι αριθμοί αφορούν πωλήσεις σε τεμάχια και όχι αξία και πάντα για την Ιαπωνία.
Tα μερίδια αγοράς στην ιαπωνική αγορά το 2021
