• Shop
    • Αρχείο τευχών ΦΩΤΟγράφου
    • Μονοθεματικά τεύχη ΦΩΤΟγράφου
    • Βιβλία για τη φωτογραφία
    • Επετειακές – συλλεκτικές εκτυπώσεις
    • Συνδρομή στο ΦΩΤΟγράφο
  • Φωτογραφικά Νέα / Blogs
    • Φωτογραφικά νέα τεχνολογίας
    • Καλλιτεχνικά φωτογραφικά νέα
    • Photo Business News
    • Άλλα Νέα της φωτογραφικής αγοράς
    • Blogs Συντακτών
    • Φωτογραφικά Portfolios & Συνεντεύξεις
    • Διαγωνισμοί φωτογραφίας
    • Σεμινάρια για την φωτογραφία
    • Ιστορία της φωτογραφίας
    • Συλλεκτικά φωτογραφικά
  • Φωτογραφικός Εξοπλισμός & Δοκιμές
    • D-SLR φωτογραφικές μηχανές
    • Mirrorless φωτογραφικές μηχανές
    • Compact φωτογραφικές μηχανές
    • Action Cameras
    • Μedium format
    • Ιnstant μηχανές
    • Φακοί φωτογραφικών μηχανών
    • Flash / Φωτισμός
    • Printing
    • Αξεσουάρ για τη φωτογραφία
    • Hardware
    • Software
    • Mobile
    • Video
    • Τσάντες
  • Know How
    • Συμβουλές φωτογράφισης
    • Τεχνικές φωτογράφισης
    • Φωτοσχολείο
    • Επεξεργασία εικόνας
    • Ασπρόμαυρη Φωτογραφία
    • Φωτό Mobile
    • Οδηγοί Αγοράς
    • Γλωσσάρι φωτογραφικών όρων
  • Myphoto.gr
    • 3ος Φωτογραφικός διαγωνισμός ΝΑΤURA 2000 “Click στη φύση!”
    • Gallery Αναγνωστών “Χαμόγελο
    • Gallery Αναγνωστών Μονοθεματικού
    • Διαγωνισμοί φωτογραφίας
    • Συμφωνητικά
    • Μικρές Αγγελίες
  • Διευθύνσεις
    • Επιχειρήσεις Imaging
    • Εμπόριο φωτογραφικών ειδών
    • Εργαστήρια
    • Επισκευές εξοπλισμού
    • Ενοικιάσεις εξοπλισμού
    • Πρακτορεία μοντέλων
    • Σωματεία & Λέσχες
    • Σχολές φωτογραφίας & Σεμινάρια
    • Post Production
    • Σημεία διανομής περιοδικού ΦΩΤΟγράφος
  • Η εταιρία μας
    • Ιστορικό
    • Περιοδικά
    • Εμπορικές εκθέσεις
    • Ιστοσελίδες
    • Επικοινωνία
  • Shop
    • Αρχείο τευχών ΦΩΤΟγράφου
    • Μονοθεματικά τεύχη ΦΩΤΟγράφου
    • Βιβλία για τη φωτογραφία
    • Επετειακές – συλλεκτικές εκτυπώσεις
    • Συνδρομή στο ΦΩΤΟγράφο
  • Φωτογραφικά Νέα / Blogs
    • Φωτογραφικά νέα τεχνολογίας
    • Καλλιτεχνικά φωτογραφικά νέα
    • Photo Business News
    • Άλλα Νέα της φωτογραφικής αγοράς
    • Blogs Συντακτών
    • Φωτογραφικά Portfolios & Συνεντεύξεις
    • Διαγωνισμοί φωτογραφίας
    • Σεμινάρια για την φωτογραφία
    • Ιστορία της φωτογραφίας
    • Συλλεκτικά φωτογραφικά
  • Φωτογραφικός Εξοπλισμός & Δοκιμές
    • D-SLR φωτογραφικές μηχανές
    • Mirrorless φωτογραφικές μηχανές
    • Compact φωτογραφικές μηχανές
    • Action Cameras
    • Μedium format
    • Ιnstant μηχανές
    • Φακοί φωτογραφικών μηχανών
    • Flash / Φωτισμός
    • Printing
    • Αξεσουάρ για τη φωτογραφία
    • Hardware
    • Software
    • Mobile
    • Video
    • Τσάντες
  • Know How
    • Συμβουλές φωτογράφισης
    • Τεχνικές φωτογράφισης
    • Φωτοσχολείο
    • Επεξεργασία εικόνας
    • Ασπρόμαυρη Φωτογραφία
    • Φωτό Mobile
    • Οδηγοί Αγοράς
    • Γλωσσάρι φωτογραφικών όρων
  • Myphoto.gr
    • 3ος Φωτογραφικός διαγωνισμός ΝΑΤURA 2000 “Click στη φύση!”
    • Gallery Αναγνωστών “Χαμόγελο
    • Gallery Αναγνωστών Μονοθεματικού
    • Διαγωνισμοί φωτογραφίας
    • Συμφωνητικά
    • Μικρές Αγγελίες
  • Διευθύνσεις
    • Επιχειρήσεις Imaging
    • Εμπόριο φωτογραφικών ειδών
    • Εργαστήρια
    • Επισκευές εξοπλισμού
    • Ενοικιάσεις εξοπλισμού
    • Πρακτορεία μοντέλων
    • Σωματεία & Λέσχες
    • Σχολές φωτογραφίας & Σεμινάρια
    • Post Production
    • Σημεία διανομής περιοδικού ΦΩΤΟγράφος
  • Η εταιρία μας
    • Ιστορικό
    • Περιοδικά
    • Εμπορικές εκθέσεις
    • Ιστοσελίδες
    • Επικοινωνία
Toggle panel Κοινωνικά Δίκτυα
Know How
Browse:
  • Home
  • Know How
  • Συνέντευξη με τον Αντώνη Στούμπα
30Νοέ2022

Συνέντευξη με τον Αντώνη Στούμπα

by περιοδικό ΦΩΤΟγράφος in Know How, Portfolios - Συνεντεύξεις, Φωτογραφία φύσης
Tags: portfolio, Συνέντευξη, φωτογραφία φύσης, Χρήστος Σάλλας

Είμαστε ακόμη στο 2022 αλλά ήδη έχει αρχίσει η ροή υποβολής συμμετοχών για την Τρίτη κατά σειρά πραγματοποίηση του μεγάλου φωτογραφικού διαγωνισμού Click στη Φύση. Με το θετικό προηγούμενο δύο ακόμη διοργανώσεων ο διαγωνισμός συνεχίζεται με αξιόλογα δώρα και ταυτόχρονα την ηθική ικανοποίηση ότι όλοι όσοι παίρνουν μέρος συμβάλλουν ενεργά στην προστασία της φύσης και την αειφόρο ανάπτυξη. Για όλους εσάς που σκέπτεστε το ενδεχόμενο να συμμετάσχετε, το παράδειγμα αξιόλογων φωτογράφων φύσης αποτελεί σημαντικό ερέθισμα και πρότυπο να αναζητήσετε το υλικό σας από τις περιοχές Νatura 2000 που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Η εξαιρετική δουλειά του Αντώνη Στούμπα που παρουσιάζουμε εδώ αποδεικνύει πόσο σημαντικά φωτογραφικά αποτελέσματα μπορεί να δώσει η πραγματική αγάπη για την ελληνική φύση.

• Μιλήστε μας λίγο για την αρχή της σχέσης σας με τη φωτογραφία και πως ασχοληθήκατε με τη φύση.
Όλα ξεκίνησαν πριν από σχεδόν δέκα χρόνια. Συνήθιζα να επισκέπτομαι τον υγρότοπο της Γιάλοβας στη Μεσσηνία κυρίως για φωτογράφηση τοπίου. Εκεί ξεκίνησα να παρατηρώ τα πουλιά. Οι ερωδιοί και τα φοινικόπτερα ήταν τα πρώτα είδη που κατάφερα να αναγνωρίσω και να καταγράψω με τον φακό μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα χειμωνιάτικο απόγευμα στο συγκεκριμένο υγρότοπο που παρατήρησα για πρώτη φορά τον χορό των ψαρονιών. Χιλιάδες πουλιά που πετούσαν σε σμήνη δημιουργώντας μοναδικούς σχηματισμούς. Εκείνο το απόγευμα κατάφερα για πρώτη φορά να αποτυπώσω τις σιλουέτες των ψαρονιών μέσα στο υπέροχο πορτοκαλί χρώμα του χειμωνιάτικου τοπίου. Έπειτα από λίγους μήνες αγόρασα τον πρώτο μου τηλεφακό (Canon EF 400mm f/5.6) και τον πρώτο μου οδηγό αναγνώρισης πτηνών. Το ταξίδι μου στον μαγικό κόσμο της άγριας ζωής μόλις είχε ξεκινήσει.

• Δραστηριοποιείστε σε όλη την Ελλάδα ή επικεντρώνετε την προσοχή σας σε ορισμένες περιοχές;
Η Ελλάδα είναι μια πανέμορφη χώρα, πλούσια σε άγρια ζωή και φυσικά τοπία. Συνηθίζω να επισκέπτομαι τα περισσότερα εθνικά της πάρκα τουλάχιστον μια φορά το χρόνο. Θα ήθελα όμως και από εδώ να δηλώσω ότι είμαι μαγεμένος από την απαράμιλλη ομορφιά των δασών της Ροδόπης. Σε αυτά τα δάση επικεντρώνεται τα τελευταία χρόνια το φωτογραφικό μου έργο.

• Εκτός από καταγραφική μπορεί η φωτογραφία φύσης να είναι και δημιουργική, ακόμη και καλλιτεχνική;
Νομίζω πως η φωτογραφία φύσης και ιδιαίτερα η φωτογραφία άγριας ζωής μπορεί να είναι και τα τρία. Βέβαια εξαρτάται από τον τρόπο προσέγγισης του φωτογράφου. Ο τρόπος που συνθέτουμε το κάδρο σε συνδυασμό με τη στιγμή που εγκλωβίζουμε στο φακό μας, μπορεί να αποτελέσει μια δημιουργική και ταυτόχρονα καλλιτεχνική φωτόγραφία.
• Είναι διαδεδομένη η τελειομανία των φωτογράφων της φύσης; Πόσο μπορεί να συμβάλει η ποιότητα του εξοπλισμού; 
Η ποιότητα του εξοπλισμού κατά την άποψη μου παίζει σημαντικό ρόλο σε μια φωτογραφία άγριας ζωής. Για τον βασικό λόγο πως πρόκειται κυριολεκτικά για μια στιγμή. Μια στιγμή μέσα στην οποία ο φωτογράφος θα πρέπει να εστιάσει , να φωτομετρήσει και να συνθέσει το κάδρο του ταυτόχρονα. Παρόλα αυτά καθοριστικό ρόλο παίζει η συχνή παρουσία του στο πεδίο. Η φύση και τα πλάσματα που την αποτελούν δίνει άπειρες ευκαιρίες και φανταστικές φωτογραφικές στιγμές, με τη μοναδική προϋπόθεση ότι ο φωτογράφος θα είναι έτοιμος να τις αντιληφθεί και να τις καταγράψει.

  • _Z5B9244-Edit
  • _Z5B7730-Edit

• Ποιός είναι ο αγαπημένος σας φακός;
Στη φωτογραφία άγριας φύσης για τη φωτογράφηση πτηνών αλλά και θηλαστικών χρειάζονται αρκετά mm. Ειδικά όταν θέλουμε να τα φωτογραφίσουμε πριν από την ανατολή ή αργά το απόγευμα χρειαζόμαστε έναν αρκετά φωτεινό φακό, αλλά επίσης και ένα γρήγορο σώμα με καλή απόδοση στα υψηλά ISO. Προσωπικά, χρησιμοποιώ τον Canon EF 600mm f/4 is III σε συνδυασμό  με την  Canon EOS R6.

• Γιατί η φωτογραφία φύσης θεωρείται μοναχικό, δύσκολο και όχι τόσο προβεβλημένο είδος, ειδικά στην Ελλάδα;
Η φωτογραφία φύσης είναι αναμφισβήτητα ένα μοναχικό είδος. Τα άγρια ζώα φημίζονται για τη ντροπαλότητα τους. Είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί κανείς κοντά τους, να θαυμάσει την αυθόρμητη συμπεριφορά και την ενδιαφέρουσα ρουτίνα τους, κάνοντας φασαρία και δημιουργώντας όχληση. Οι τεχνικές προσέγγισης είναι συγκεκριμένες και πάντα με μεγάλο ρίσκο αποτυχίας. Ουσιαστικά είναι ένας συνδυασμός μελέτης σχετικά με τις συνήθειες του συγκεκριμένου ζώου που θέλουμε να φωτογραφίσουμε και επίσκεψης στο ενδιαίτημα του.
Όταν βέβαια για παράδειγμα θέλουμε να φωτογραφίσουμε μια αρκούδα και έχουμε στο μυαλό μας ένα πολύ κοντινό πλάνο θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι πιθανότητες να συναντήσουμε μια αρκούδα στην ελληνική φύση και να ποζάρει  στο φακό μας είναι ελάχιστες εως μηδαμινές .Ο ευκολότερος και ασφαλέστερος τρόπος για τον φωτογράφο αλλά και για το ζώο είναι αυτή η φωτογράφηση να γίνει μέσα από μια φωτογραφική κρυψώνα (photographic hide). Ένα μέρος δηλαδή όπου το ζώο επισκέπτεται για να βρει τροφή και ο φωτογράφος βρίσκεται κρυμμένος μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο δωμάτιο όπου έχει τη δυνατότητα να παρατηρήσει και να καταγράψει τη φυσιολογική συμπεριφορά του ζώου. Με αυτό τον τρόπο το ζώο δεν αντιλαμβάνεται την ανθρώπινη παρουσία και δίνει τις πολυπόθητες φωτογραφικές ευκαιρίες στον παρατηρητή.
Στο εξωτερικό έχουν δημιουργήθεί αρκετά φωτογραφικά hides που προσελκύουν διάφορα θηλαστικά και πτηνά αλλά και αξιόλογους και διεθνούς φήμης φωτογράφους. Στην Ελλάδα αυτή η δραστηριότητα βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Έτσι ο μοναδικός τρόπος αναζήτησης και φωτογράφησης άγριας ζωής είναι αυτός της περιήγησης μέσα στην άγρια φύση. Αυτό όμως είναι και η αφορμή που προσωπικά με μαγνητίζει στην ενασχόληση με το συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας. Η δυσκολία και ταυτόχρονα μια όμορφη ιστορία που κρύβεται πίσω από κάθε φωτογραφία άγριας ζωής.

 

MINI ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Αντώνης Στούμπας γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Καθοδηγούμενος από το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον του για την τέχνη και την επιθυμία του να εξερευνήσει νέους δρόμους έκφρασης, ασχολείται με τη φωτογραφία τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Η αγάπη του για την ύπαιθρο, τον οδήγησε να εστιάσει το έργο του σχετικά με τη φύση και τη φωτογραφία άγριας ζωής. Στόχος του είναι να συλλάβει και να μοιραστεί με άλλους μοναδικές στιγμές άγριας ζωής, υπογραμμίζοντας την εύθραυστη ομορφιά της φύσης.
http://www.antonisstoubas.com

 

περιοδικό ΦΩΤΟγράφος
περιοδικό ΦΩΤΟγράφοςPost author

Διαβάστε επίσης

9ο Photonet Special Day Κυριακή 04/12/22, Athens Royal Olympic Hotel
Bluetooth τριποδάκι Fujifilm TG-BT1
H δεοντολογία στη φωτογράφηση φύσης
To TikTok τρελαίνεται με την “πρωτόγονη” κάμερα του iPhone 3GS
To app Lensa AI στην κορυφή χάρη στο Artificial Intelligence selfie
Tα ΝFT έρχονται στο Instagram
World Photographic Cup. Το Παγκόσμιο Κύπελλο Φωτογραφίας “ακυρώνει” την ρωσική ομάδα.
Έκθεση AKTO Open Doors IV  
Αυτόματη διόρθωση σφαιρικών παραμορφώσεων fisheye φακών χάρη σε ένα μηχανικό της Panasonic
Η DIVITEC αναλαμβάνει ως Prographics+ Silver Partner της Epson για επαγγελματικά μηχανήματα και αναλώσιμα εκτύπωσης
Η δεύτερη έκδοση του AI Image Generator Stable Diffusion προκαλεί αντιδράσεις
Μόσχα, McDonald's & ΦΩΤΟγράφος. Τι μετέδιδε ο ανταποκριτής μας στη Μόσχα το ...1990
Ο Γαστρονόμος τιμά τους Μικρασιάτες στη 15η Απονομή των Βραβείων Ποιότητας
Οι φωτογραφίες της χρονιάς που πέρασε από το National Geographic
Ομαδική φωτογραφία με τεράστιο πλήθος γυμνών ατόμων σε ένα καρέ!
Πρόγραμμα νέων από την Canon για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Συνέντευξη με την Βίκυ Μαρκολέφα
Συνέντευξη με την Στέλλα Λιολιοπούλου
Συνέντευξη με την κ. Νάντια Ανδρεανίδου με αφορμή την νέα Έκθεση Φωτογραφίας MedBycatch Project ‘Working Together to Reduce Bycatch in the Mediterranean’
Συνέντευξη με τον Bασίλη Συκά
Συνέντευξη με τον Αναστάσιο Σακούλη
Συνέντευξη με τον Σπύρο Ατσαλή
Φωτογραφίζοντας την πανίδα και χλωρίδα σε περιοχές Νatura 2000
Φωτογραφίζοντας το υγρό στοιχείο στο διαγωνισμό Click στη Φύση
“Πολυκατοικία” Oμαδική εικαστική έκθεση στην Ελληνομερικανική Ένωση
  • ΦΩΤΟγράφος Νο 282

    6,50€ Προσθήκη στο καλάθι

  • Μονοθεματικό τεύχος No 29. Επεξεργασία στο Photoshop & Lightroom

    7,50€ Προσθήκη στο καλάθι

Αναζήτηση

Κατηγορίες

Action Cameras Blogs Compact D-SLR Flash / Φωτισμός Hardware instant μηχανές Jean Christophe Βéchet Know How Mobile Nέα PhotoVision Photo Business News Photo tips Portfolios - Συνεντεύξεις Printing System Cameras Uncategorized Video Άλλα Νέα Αξεσουάρ Ασπρόμαυρο Διαγωνισμοί φωτογραφίας Δοκιμαστικές λήψεις Εξοπλισμός/Τεστ Επεξεργασία εικόνας Θοδωρής Μάρκου Ιστορία Ιωάννα Βασδέκη Καλλιτεχνικά Νέα Κωνσταντίνα Γκιτάκου Νέα Ο ΦΩΤΟγράφος στη Θεσσαλονίκη Οδηγοί Αγοράς Παναγιώτης Καλδής Σεμινάρια Συλλεκτικά Τάκης Τζίμας Τεχνικές φωτογράφισης Τεχνολογικά Νέα Φακοί Φωτεινή Αβραμάκου Φωτογραφία φύσης Φωτογραφίες παραδειγμάτων Lightroom για εξάσκηση Φωτοσχολείο Φωτό Mobile

PRESS PHOTO PUBLICATIONS – ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ
Τρουπάκη 1 & Κουρτίδου, 104 45 Κ. Πατήσια, Αθήνα.
Τ: 210 85 41 400
F: 210 85 41 485
Ε: [email protected] & [email protected]

PRESS PHOTO PUBLICATIONS – Photographos magazine
1 Troupaki st. 104 45, Athens Greece
Tel.: +30 210 85 41 400
Fax: +30 210 85 41 485
Ε: [email protected] & [email protected]

v080618

  • Αρχική
  • Shop
  • Νέα
  • Εξοπλισμός/Τεστ
  • Know How
  • Blogs
  • Όροι χρήσης ιστότοπου

©2023 Το site του Φωτογράφου

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookie που χρησιμοποιούμε στο photo.gr/cookies και να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις

Το site του Φωτογράφου

Επισκοπηση Απορρητου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Περισσότερες πληροφορίες για τα Cookies μπορείτε να βρείτε στο https://www.photo.gr/cookies/
Μπορείτε να προσαρμόσετε όλες τις ρυθμίσεις cookie σας μεταβαίνοντας στις καρτέλες στην αριστερή πλευρά.

Απολυτως Απαραιτητα Cookies

Τα απολύτως απαραίτητα cookies θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο, θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.

Πολιτική Cookies

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την πολιτική μας στο συνδεσμο https://www.photo.gr/cookies/