Η Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) στην οποία συμμετέχουμε με τα περιοδικά μας ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ και Photobusiness, χρηματοδότησε μία σημαντική έρευνα, τα ευρήματα της οποίας παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στο Hotel Plaza Συντάγματος την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου. Tην έρευνα διενήργησε ή κορυφαία στο είδος της εταιρεία ερευνών BARI FOCUS την οποία αξιολόγησε και παρουσίασε προσωπικά η κ. Ξένια Κούρτογλου. Την δημοσιεύουμε αναφέροντας απλά και μόνον ότι σε αντίθεση με τα λεγόμενα των καταστροφολόγων, το μέλλον του -σοβαρού- ειδικού τύπου κάθε άλλο παρά αβέβαιο είναι. Ιδού τα βασικά ευρήματα της έρευνας:
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΚΛΑΔΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
• Τα διαβάζει το 62% του γενικού κοινού (τουλάχιστον έναν τίτλο με οποιαδήποτε συχνότητα)
• 3 στους 10 διαβάζουν κάθε μήνα ή συχνότερα τουλάχιστον ένα κλαδικό / επαγγελματικό περιοδικό με την ακόλουθη συχνότητα:
– Κάθε εβδομάδα: 11%, κάθε μήνα: 20%, κάθε 2-3 μήνες: 10%, Αραιότερα / περιστασιακά: 21%
Το προφίλ των αναγνωστών
• Η πλειοψηφία των αναγνωστών, το 66%, εντοπίζεται στις δυναμικές ηλικιακές ομάδες σχεδόν εξίσου σε άντρες και γυναίκες 25-54 ετών.
• Το 56% των αναγνωστών έχουν μόρφωση ανώτερη και ανώτατη και κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο.
• Το 59% είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και εργαζόμενοι μισθωτοί.
Οι πηγές απόκτησης επαφής με τα επαγγελματικά / κλαδικά έντυπα
• Το 31% τα αγοράζουν στο περίπτερο. Στο κοινό των φοιτητών, η αγορά περιπτέρου φτάνει το 44%.
• Ο 1 στους 4 αναγνώστες έχει τουλάχιστον μία συνδρομή.
– Η αναλογία αυτή διπλασιάζεται στους ελεύθερους επαγγελματίες φθάνοντας το 42%.
– Σε διάφορους άλλους χώρους βρίσκει διαθέσιμα τέτοια περιοδικά το 61% των αναγνωστών τους (περίγυρος, υπηρεσίες, συνεργάτες, κλπ)
Η εκτίμηση που δείχνουν οι αναγνώστες στα επαγγελματικά / κλαδικά περιοδικά αποτυπώνεται στις συνήθειές τους:
• Μέσος χρόνος ανάγνωσης 45 λεπτά.
• Το 46% κρατούν αρχείο τευχών.
• Το 28% κρατούν αποκόμματα/σελίδες που τους ενδιαφέρουν ενώ το 31% δηλώνει ότι ανατρέχει συχνά σε αυτά!
• Το 41% τα προωθούν σε άλλους και επιβεβαιώνεται από την άποψη που εκφράζουν για αυτά:
1) Αξιοπιστία 68%
2) Σοβαρότητα / επαγγελματισμός 62%
3) Σημαντικό εργαλείο δουλειάς 56%.
• Οι 3 στους 4 μεγαλύτερους αναγνώστες (55+ ετών) διαβάζουν στα έντυπα αυτά πληροφόρηση που δεν βρίσκουν αλλού!
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ & ΧΟΜΠΙ
• Τα διαβάζει το 72% του γενικού κοινού (τουλάχιστον έναν τίτλο με οποιαδήποτε συχνότητα),
• Το 47% διαβάζουν κάθε μήνα ή συχνότερα τουλάχιστον ένα περιοδικό ειδικών ενδιαφερόντων / χόμπι με την εξής συχνότητα:
– Κάθε εβδομάδα το 14%, κάθε 2-3 μήνες το 12%, κάθε μήνα το 21%, αραιότερα / περιστασιακά: 25%
Το προφίλ των αναγνωστών
• Νεανικό και σύγχρονο 58% από 18-44 ετών και από αυτό το 53% έχει μόρφωση ανώτερη και ανώτατη και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
• Οι πηγές απόκτησης επαφής με τα περιοδικών ειδικών ενδιαφερόντων / χόμπι:
– Ο 1 στους 2 τα αγοράζει στο περίπτερο.
– Στους νέους 18-24 η αγορά το περίπτερο φτάνει το 64%.
– Το 57% τα βρίσκουν διαθέσιμα σε διάφορους χώρους (περίγυρος, καταστήματα, χώροι αναμονής, κλπ.)
Είναι περιοδικά με σημαντικό ρόλο στη ζωή των αναγνωστών
• Το 63% δηλώνει ότι “κάνουν τη ζωή μου πιο ευχάριστη”
• Ο μέσος χρόνος ανάγνωσης είναι 45 λεπτά, εξαιρετικά μεγάλος σε σχέση με τον χρόνο που αφιερώνεται σε ανάγνωση σελίδων στο διαδίκτυο
Το περιεχόμενο τους δίνει αξία:
• Τα θεωρούν ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης το 72%
• Με αποκλειστικό περιεχόμενο το 63%
• Τα διακρίνει επαγγελματισμός και σοβαρότητα λέει το 57%
Κατέχουν σημαντική θέση στην καθημερινότητα τους
• Το 72% τα διαβάζουν στο σπίτι
• Το 47% διατηρούν αρχείο
• Το 41% τα προωθούν σε άλλους
• Το 30% κρατούν αποκόμματα
Αυτά πολύ επιγραμματικά. Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΤΑΚΗΣ ΤΖΙΜΑΣ