Οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ που κάλυψαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το service και τις υπηρεσίες εκτός του διπόλου Nikon – Canon που παραδοσιακά ήταν πάντα εκεί, κι ενός ακόμη γνωστού εργοστασίου φωτογραφικών μηχανών…
Φωτογραφίες ανοίγματος: Μερική άποψη του service και κέντρου υποδοχής της Sony στους Ολυμπιακούς του Τόκιο
Ο νέος “παίκτης”, το εργοστάσιο που για πρώτη φορά δημιούργησε ειδικό κέντρο υποδοχής και Service για τους επαγγελματίες φωτορεπόρτερ ήταν η Sony. Μία κίνηση που εν πολλοίς ήταν αναμενόμενη από τους επαγγελματίες φωτογράφους και φυσικά από τα επιτελεία της Nikon και της Canon. Γιατί κανείς πλέον δεν αμφισβητεί την ισχυρή διείσδυση της Sony στην επαγγελματική φωτογραφία που παρατηρείται διεθνώς τα τελευταία χρόνια.
Αυτή η εξέλιξη μου έφερε στο νου την πρώτη διεθνή press conference που είχε διοργανώσει η Sony στην έρημο της Σαχάρα παρακαλώ (Μαρόκο) τον Ιούνιο του 2006 για να παρουσιάσει την πρώτη DSLR Sony a100. Οι δεκάδες σκηνές που είχαν στηθεί για να υποδεχτούν τους δημοσιογράφους στο ιστορικό event της Σαχάρας (2006)
Tότε μ’ αυτόν τον δυναμικό τρόπο η Sony διατύπωσε την πρόθεση του εργοστασίου να εισέλθει στην αγορά των DSLR μετά την εξαγορά της Minolta που είχε προηγηθεί. Μέχρι τότε η Sony δραστηροποιούνταν στις απλές compact την παραγωγή των οποίων σύντομα εγκατέλειψε. Το περιοδικό μας δια του υπογράφοντος είχε προσκληθεί στην -χλιδάτη και αδιανόητη για τα σημερινά δεδομένα- συνέντευξη τύπου στο Μαρόκο που περιελάβανε βεβαίως βεβαίως και πλούσιο πρόγραμμα ξεναγήσεων.
Θυμάμαι χαρακτηριστικό απόσπασμα της ομιλίας του τότε Διευθυντή Ευρώπης και νυν Προέδρου και CEO της Sony, Κenichiro Yochida, ο οποίος είχε αναφέρει καθόλου τυχαία ότι: “Το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της Sony προβλέπει ότι σε μία δεκαετία από σήμερα οι φωτογραφικές μηχανές μας θα φιγουράρουν στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των επαγγελματικών φωτογράφων ανά την Υφήλιο…” Όπως αποδείχτηκε στην πορεία αυτό δεν ήταν μία πομφόλυγα εντυπωσιασμού του ακροατηρίου αλλά μια καλά μελετημένη κίνηση που καθυστέρησε αλλά δεν ακύρωσε για λίγα χρόνια η διεθνής οικονομική κρίση και πρόσφατα η πανδημία.
Με την πρώτη DSLR Sony a100 για τεστ στο ιδιαίτερο τοπίο του Μαρόκου, τον Ιούνιο του 2006
Έκτοτε σίγουρα πολλά μεσολάβησαν. Πρώτα απ’ όλα η Sony πάρα πολύ σύντομα προσαρμόστηκε στη νέα πραγματικότητα της αγοράς: Εγκατέλειψε τις DSLR και τις DSLT για ν’ αναπτύξει τις υβριδικές mirrorless οι οποίες αποτέλεσαν και φυσικά αποτελούν την αιχμή του δόρατος στον δρόμο για την κατάκτηση της πολυπόθητης προτίμησης των επαγγελματιών φωτογράφων.
Ας έρθουμε όμως ξανά στο σήμερα και στους φετινούς Ολυμπιακούς του Τόκιο. Η δημιουργία κέντρου υποδοχής και δωρεάν service για τους φωτορεπόρτερ σημαίνει ότι εκεί έξω υπάρχει επαρκής μάζα επαγγελματιών φωτογράφων που διαθέτei πλέον εξοπλισμό Sony. To γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους Financial Times. Το σχολίασαν εκτενώς σε πρόσφατο δημοσίευμά τους επισημαίνοντας την είσοδο της Sony στην τριάδα των πρώτων εργοστασίων παραγωγής επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών. Τέλος ας υπογραμμίσουμε και το εξής: το διεθνούς φήμης πρακτορείο ειδήσεων Associated Press παρέχει πλέον μόνον εξοπλισμό Sony στους επαγγελματίες φωτογράφους και βιντεολήπτες του πρακτορείου.