Πολλά λέγονται για τις αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινότητά μας η τεχνητή νοσημοσύνη οι οποίες νομίζουμε ότι θα συμβούν στο μέλλον, ότι δεν μας αφορούν άμεσα. Θα επιχειρήσουμε σήμερα μια μικρή προβολή στο πως θα λειτουργούν τα πράγματα όχι σε 10 και 20 χρόνια αλλά το πολύ σε μια πενταετία. Το παράδειγμα δεν είναι αμιγώς φωτογραφικό αλλά αμιγώς πραγματικό να συμβεί…
Έχετε πάρει το αεροπλάνο με την αγαπημένη σας και βρίσκεστε για ένα τριήμερο στο Παρίσι. Η καλή σας απολαμβάνει χαλαρά το ξύπνημα, την grasse matinée που λένε και οι Γάλλοι. Εσείς κατεβαίνετε να απολαύσετε το πρωϊνό σας στον πλούσιο μπουφέ και να δείτε τα email σας, να τηλεφωνήσετε στους συνεργάτες σας, να ακούσετε τα νέα. Φορώντας τα έξυπνα γυαλία σας πλησιάζετε στον μπουφέ και εξετάζετε τα εδέσματα, τα δημητριακά, τα πολλά και ποικίλα κρουασάν.Βάζετε στο πιάτο σας ότι σας έχει τραβήξει την προσοχή σας για να το απολαύσετε ενώ η ενσωματωμένη στα γυαλιά σας ΑΙ τα επεξεργάζεται σχολαστικά. Έχει ήδη δει και αναλύσει την συσκευασία, όλες τις διατροφικές πληροφορίες και έχει ελέγξει αν μπορείτε να αγοράσετε αυτά τα brand δημητριακών και στην Ελλάδα και το πόσο αυτά κοστίζουν. Έχει κάνει ήδη μία αξιολόγηση βάσει των νευρικών σας προτύπων, του παλμού σας και έχει αποφανθεί ότι απολαύσατε πραγματικά τα συγκεκριμένα δημητριακά, περισσότερο από τα συνηθισμένα δημητριακά που επιλέγετε στο σπίτι σας.Έχει κρίνει ότι είναι αρκετά καλά για σας και για την δίαιτα που υποχρεωτικά κάνετε. Γιατί μπορεί να έχουν λίγο παραπάνω ζάχαρη, αλλά έχουν αρκετή πρωτεΐνη και πολλές ίνες. Και από άποψη τιμής είναι μέσα στα όρια που έχετε επιτρέψει για τις εβδομαδιαίες αγορές σας. Πρόκειται, μάλιστα να σας αντικαταστήσει τα συνηθισμένα δημητριακά σας με αυτή τη νέα μάρκα δημητριακών που είδατε στο Γαλλικό ξενοδοχείο στην επόμενη παραγγελία σας. Έτσι, όντως, στην επόμενη παραγγελία σας, θα βρείτε μέσα στις σακούλες του σούπερ μάρκετ τα δημητριακά που δοκιμάσατε στο ξενοδοχείο στη διάρκεια του ταξιδιού σας στο Παρίσι.
Κάπου εδώ σταματάει η προβολή -στο πολύ κοντινό- μέλλον και αρχίζει ο τρόμος.
Γιατί αυτή η εμπειρεία από το πρωϊνό είναι απόλυτα τρομακτική για σχεδόν οποιοδήποτε brand τροφίμων και αυτό γιατί το marketing που έχουν κάνει όλες οι εταιρείες τροφίμων τα τελευταία 50 χρόνια πολύ απλά παύει να έχει αξία. Πρέπει να αλλάξει ριζικά. Καθόλου εύκολο και κυρίως καθόλου ανώδυνο. Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στον κλάδο της φωτογραφίας και του βίντεο όσον αφορά όχι μόνον τον εξοπλισμό αλλά και όσον αφορά τα ενδιαφέροντά μας σχετικά με τις φωτογραφίες, τα βίντεο και τις ταινίες που μας αρέσουν. Άμεσα και σε πραγματικό χρόνο και όχι αργά και από τα “συμφραζόμενα” που ήδη γίνεται.