Πριν καν στεγνώσει το μελάνι – όπως έλεγαν οι παλιοί δημοσιογράφοι – από το προηγούμενο κείμενό μου (PBWeekly No 297), η πληροφορία κατέφθασε από τη Γαλλία: Οι “κουτόφραγκοι” ιδρύουν Εθνικό Συμβούλιο Φωτογραφίας μέχρι τα τέλη του 2015. Άραγε τι τους έπιασε ξαφνικά; Τι το θέλουν; Μήπως δεν έχουν οργανωμένα φωτογραφικά Μουσεία; Μήπως δεν έχουν ισχυρό συνδικαλισμό στον κλάδο; Μήπως δεν έχουν από δεκαετίες θεσμοθετημένη φωτογραφική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες;
Ας δούμε λοιπόν το σκεπτικό ίδρυσης ενός τέτοιου οργάνου όπως το έχουν φανταστεί οι φίλοι μας οι Γάλλοι. Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση για την ίδρυσή του έγινε πριν λίγο καιρό από την υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας κ. Fleur Pelerin. Έτσι σύμφωνα με τα λεχθέντα, το (Γαλλικό) Εθνικό Συμβούλιο Φωτογραφίας θα υπάγεται διοικητικά στο (Γαλλικό) Εθνικό Συμβούλιο Τεχνών που λειτουργεί εδώ και πολύ καιρό ως ανεξάρτητος Οργανισμός του (Γαλλικού) Υπουργείου Πολιτισμού. Θα απαρτίζεται από δύο ισότιμα “Κολλέγια Επιτρόπων” όπως τιμητικά ονομάζονται ή για να το πούμε πιο απλά από δύο ισότιμες επιτροπές: Την επαγγελματική και την επιστημονική.
Η επαγγελματική επιτροπή θα συνεδριάζει με μόνιμα θέματα στην ατζέντα της, την ανεύρεση λύσεων στα προβλήματα των επαγγελματιών του φωτογραφικού κλάδου που είναι πολλά. Έχουν να κάνουν με την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των φωτογράφων από την ανεξέλεγκτη κλοπή που συντελείται στο διαδίκτυο, τη διασφάλιση των προϋποθέσεων για την ομαλή λειτουργία του επαγγέλματος στο σημερινό διεθνοποιημένο και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, τη διά βίου επιμόρφωση των επαγγελματιών φωτογράφων στις νέες τεχνολογίες κ.α.
Η επιστημονική επιτροπή θα ασχολείται με την καλλιτεχνική και δημιουργική φωτογραφία: Από την διαφύλαξη, συντήρηση και αξιοποίηση της φωτογραφικής κληρονομιάς μέχρι την προώθηση και τη διάδοση της σύγχρονης φωτογραφικής παραγωγής και εν γένει με ο,τιδήποτε έχει να κάνει με την καλλιτεχνική φωτογραφική δημιουργία.
Ποιος Έλληνας Υπουργός Πολιτισμού έχει αναλάβει τέτοιες πρωτοβουλίες στη χώρα μας; Ποιος Έλληνας Υπουργός Πολιτισμού πιστεύει ότι ο πολιτισμός μας και γιατί όχι η οικονομία μας έχουν πολλά να κερδίσουν από την δυναμική ανάπτυξη του φωτογραφικού κλάδου; Κανείς… με ίσως τον Θάνο Μικρούτσικο που πραγματικά ασχολήθηκε πριν είκοσι χρόνια, φωτεινή εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.