“Η άλωση και η υπερκατανάλωση της πληροφορίας”.
Δικαιολογημένα τα παράπονα του επιστολογράφου μας για το “ξεχείλωμα” του υπό συζήτηση θέματος αλλά -όπως το ξαναείπαμε- αυτά έχει η ελεύθερη έκφραση απόψεων. Θα επιχειρήσουμε μία σταχυολόγηση όλων των θεμάτων που έθιξαν οι επειστολογράφοι μας ως συμπεράσματα της συζήτησης αλλά αργότερα, τον Σεπτέμβριο. Έως τότε ιδού η παρέμβαση του φίλου και Αναγνώστη μας Γιάννη Γκουτζουρή…
Δείτε τις πρώτες αναφορές στο θέμα: 1η, 2η, 3η, 4η, 5η, 6η, 7η, 8η, 9η, 10η, 11η & 12η
Αγαπητέ φίλε Τάκη καλησπερίζω,
Εύχομαι να σας βρίσκω καλά και υγιείς! Όπως θα κατάλαβες από τον τίτλο του μηνύματος -“Η άλωση και η υπερκατανάλωση της πληροφορίας”- δίνω μία ακόμη συνέχεια σε μία ντουζίνα επικοινωνιών με θέμα την άλωση της φωτογραφίας. Από που να αρχίσω;
Μετά την τελευταία επιστολή ενός “ερασιτέχνη” – όπως δηλώνει ο ίδιος – και μετά τις τόσες απορίες που εξέφρασε ρωτώντας αν είναι πολλές οι 360 πόζες ή οι ψηφιακές 2.172, αν κατέχει διαπιστευτήρια ο επαγγελματίας και αν πρέπει να παραδίδουν τα “αρνητικά” (φαντάζομαι αυτό εννοεί) οι γαμοφωτογράφοι… μετά από αυτά άρχισα κι εγώ να απορώ! Με έκανε να αναρωτηθώ για τη θεματολογία της πρώτης επιστολής, από πού ξεκίνησαν όλα; Ποιος άνοιξε το διάφραγμα να μπει ερασιτεχνικό φως; Γιατί κανείς δεν χρησιμοποίησε έναν macro φακό για να εστιάσει μόνο στο πρόβλημα; Με ποια ταχύτητα ανοιγόκλεισαν τα μυαλοκλείστρα που δεν μπόρεσε να καταναλωθεί η πληροφορία; Θεωρώ ότι είναι τόσο εύκολες οι απαντήσεις που θα φανώ ανόητος αν επιτρέψω να αναλωθεί στα αυτονόητα η μαγική αυτή επικοινωνία διά αλληλογραφίας. Τι όμορφο που επικοινωνεί ο κόσμος μέσω επιστολών και περιοδικού, έστω και στον ηλεκτρονικό χώρο.
Πριν αποφασίσουμε αν έχουν λογική όσα καταθέτουν οι αγαπητοί αναγνώστες να θέσω ρητορικά το ερώτημα: ποιος πελάτης εμπιστεύεται εργασία σε παραεπαγγελματία; Αστείο και που το σκεφτόμαστε στη χώρα αυτή!
Αγαπητοί φίλοι και μη, πρόσφατα συνέβη και μπορεί να συμβαίνει ακόμη ένα περιστατικό με κάποιον υποτιθέμενο πελάτη που “κλείνει” επαγγελματία για την 31η τρέχοντος και του στέλνει link αποδοχής προκαταβολής με το οποίο του αδειάζει τον τραπεζικό λογαριασμό… Πόσοι το έμαθαν; Κάποιοι που ανήκουν σε κάποιο σωματείο; Γιατί; Δεν είναι πληροφορία που πρέπει να προστατεύσει τους συμπολίτες μας; Ξέρετε αγαπητοί όλοι, τα σήματα που προειδοποιούν για αδιέξοδο ή κίνδυνο αφορούν σε όλους όσους οδηγούν. Αυτοί που οδηγούν χωρίς δίπλωμα είναι ευθύνη της τροχαίας, είναι ευθύνη της πολιτείας. Όταν λοιπόν κάποιος ψάχνει για επαγγελματία οδηγό εμπιστεύεται αυτόν που εμφανίζεται ως τέτοιος, δεν ζητά το δίπλωμα του, το θεωρεί αυτονόητο. Πέραν τούτου ελάτε λίγο στη θέση του και σκεφτείτε εσείς σαν πελάτης. Αν εμφανιστεί ο επαγγελματίας με ένα λερωμένο και τρακαρισμένο όχημα αλλά και με μία τεράστια κορνίζα αποφοίτησης, θα τον εμπιστευόσασταν;
Ψάχνουμε ως συνήθως τον ένοχο κάπου αλλού, κάπου μακριά από τον καθρέπτη μας. Πάντα θα φταίνε οι πιο οικονομικοί, οι πιο καταφερτζήδες, οι απατεώνες… Όλοι οι άλλοι εκτός από το συνάφι μας κι ας είναι το συνάχι μας αποκρουστικό για τους πελάτες.
Όσοι κάνουν καλή δουλειά, όσοι αγαπούν και επενδύουν με κάθε τρόπο (οικονομικό και όχι μόνο) στο επάγγελμά τους αυτοί δεν έχουν να ανησυχούν παρά μόνο μην πέσει ο ουρανός στο κεφάλι τους.
Καλό καλοκαίρι μα τον Τουτάτη!
Με εκτίμηση
Ι. Γκουτζουρής
Υ.Γ. Αφήστε εκτός απάντησης τα υπονοούμενα με το πιθανό ατύχημα που ίσως προκαλέσει ο “χωρίς δίπλωμα”, ξέρετε καλά τι εννοεί το παράδειγμα.