Το θέμα των μελλοντικών προοπτικών της επαγγελματικής φωτογραφίας φαίνεται από το ενδιαφέρον των επιστολογράφων μας ότι απασχολεί πάρα πολλούς και πετυχημένους επαγγελματίες του κλάδου. Ειδικά τους παλιότερους όπως πχ τον Μιχάλη Γεωργιάδη πολύ γνωστό φωτογράφο διαφημιστικής φωτογραφίας και επί σειρά ετών προέδρου της πάλαι ποτέ δυναμικής ΕΦΕΔΗΦ (Ένωση Φωτογράφων Εφηρμοσμένης & Δημιουργικής Φωτογραφίας) που δεν υφίσταται σήμερα.
Ιδού η άποψή του…
Δείτε τις πρώτες αναφορές στο θέμα: 1η, 2η, 3η, 4η, 5η, 6η & 7η
Αγαπητέ Τάκη,
Θα συμφωνήσω με τον Άρη Χριστόπουλο σχετικά με τις γνώσεις που πρέπει να έχει και αεί να διδάσκεται ο σημερινός επαγγελματίας φωτογράφος εάν θέλει να είναι ένα ή και δύο σκαλιά πάνω από τον αλεξιπτωτιστή ανταγωνιστή. Όμως είναι φυσικό με τις εξελίξεις της
τεχνολογίας και την ΑΙ (artificial intelligence) μεγάλο μέρος της πίττας να χαθεί. Ποιός γονιός πάει σήμερα το παιδάκι του σε στούντιο για ένα πορτραίτο;
Ωραία τα χειροποίητα χαλιά αλλά για κάλυψε 2000τ.μ. ενός ξενοδοχείου. Ακόμα και μεγάλες εταιρείες για πολλές από τις εικόνες τους αρκούνται στις λήψεις με κινητό που έχει κάνει ο καθένας που έχει πρόσβαση και κάποιες γνώσεις για το διαφημιζόμενο προϊόν. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω μία λήψη burger που κάναμε σε παλιότερες εποχές. Η εταιρεία έφερε μάγειρα από την Ισπανία ο οποίος ζήτησε 100 ψωμάκια, μία σακκούλα ψιλοκομμένο κρεμμύδι κτλ. για να διαλέξει τελικά ένα ψωμάκι και τρία κομματάκια
κρεμμύδι! Βέβαια αυτές οι εικόνες γινόντουσαν αφίσες δρόμου κτλ.
Τώρα το πολύ να τις δει κάποιος σε μια 15άρα οθόνη.
Η Τέχνη είναι Τέχνη και δεν χάνεται αλλά μεταλλάσεται, όμως χάνεται ένα μέρος της “πίττας”. Ευχαριστώ για την υπομονή σας στη πολυλογία μου.
Μιχάλης Γεωργιάδης
Το σχόλιό μας
Αγαπητέ Μιχάλη,
Χαίρομαι που τα λέμε έστω και με αυτόν τον “δημόσιο” τρόπο μετά από πολύ καιρό.
Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι όλα έχουν αλλάξει στη διαφημιστική φωτογραφία. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει κάνει τεχνικά πολύ πιο εύκολες τις λήψεις γκρεμίζοντας εγκατεστημένες συνήθειες, κόστη, κέρδη. Δεν εξαφάνισε όμως, όπως πολύ σωστά λες, την Τέχνη της καλής διαφημιστικής φωτογραφίας. Οι καλοί επαγγελματίες του είδους είναι και σήμερα περιζήτητοι. Η φωτογραφία φαγητού την οποία έφερες ως παράδειγμα γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση. Οι απαιτήσεις της αγοράς όμως είναι άλλες και οι αμοιβές επίσης άλλες. Για πολλούς και διαφόρους λόγους προφανώς…
Τ.Τ.