Με χαρά μας σήμερα φιλοξενούμε την τοποθέτηση ενός σημαντικού και έμπειρου στελέχους της Ελληνικής φωτογραφικής αγοράς με επιχειρηματική δραστηριότητα στον φωτογραφικό κλάδο του ιδίου για πάνω από 45 χρόνια και της οικογενείας του για σχεδόν 90 χρόνια. Ιδού λοιπόν…
Δείτε τις πρώτες αναφορές στο θέμα: 1η, 2η, 3η, 4η, 5η & 6η
Αγαπητέ Τάκη,
Θα ήθελα κι εγώ να προσθέσω και την δική μου άποψη στο θέμα η «άλωση της φωτογραφίας».
Θα ξεκινήσω με μία αναδρομή στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν για να θυμίσω ότι στο χώρο της φωτογραφίας ζήσαμε τον θάνατο – πτώχευση των γιγάντων (KODAK – AGFA – POLAROID) ή την αλλαγή πλεύσης (KONICA – FUJIFILM) εταιρειών με εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους.
Δυστυχώς η τεχνολογία ΔΕΝ γυρίζει πίσω και η «μετακίνηση» από την χημική στην ψηφιακή τεχνολογία στο χώρο της φωτογραφίας «απλοποίησε» και «απομυθοποίησε» το έργο και τον ρόλο του φωτογράφου.
Σήμερα ο καθένας μπορεί να θεωρήσει τον εαυτό του φωτογράφο, σκηνοθέτη, εικονολήπτη, κ.ο.κ.
Είναι επομένως προφανές και αναπόφευκτο ότι η αγορά στην οποία απευθύνεται ο επαγγελματίας φωτογράφος έχει πλέον ΜΙΚΡΥΝΕΙ και ευτυχώς που υπάρχει η id-φωτογραφία (διαβατήριο, ταυτότητα, κ.λ.π.) που αποτελεί ένα κάποιο υποστήριγμα για τον επαγγελματία.
Είναι επομένως αυτονόητο ότι ο σύγχρονος φωτογράφος είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τον «παραδοσιακό» φωτογράφο και η ποιότητα της δουλειάς του είναι αυτό και μόνο αυτό που θα τον διαφοροποιήσει από το «πλήθος» των αυτοαποκαλούμενων φωτογράφων.
Ο εξοπλισμός του, η εκπαίδευσή του και η επικαιροποίηση των γνώσεων στις τεχνολογικές και αισθητικές εξελίξεις είναι οι προϋποθέσεις για επιτυχία στον χώρο αυτό.
Η φωτογραφία «δεν εάλω», ο τρόπος όμως της επαγγελματικής της προσέγγισης έχει όντως αλλάξει!
Δημήτρης Δαμκαλίδης
ΔΑΜΚΑΛΙΔΗΣ Α.Ε.
Το σχόλιό μας
Αγαπητέ Δημήτρη,
Προφανώς δεν “εάλω” η ενασχόληση με τη φωτογραφία το αντίθετο όπως πολύ σωστά παρατηρείς έχει συμβεί. Κανείς δεν θα διαφωνήσει μαζί σου ότι το πρόβλημα επικεντρώνεται στην υψηλή κατάρτιση που πρέπει να διαθέτει σήμερα ο επαγγελματίας φωτογράφος σε πάρα πολλούς τομείς. Γνώσεις που πχ πριν δέκα χρόνια δεν θεωρούνταν απαραίτητες σήμερα είναι στην ημερήσια διάταξη. Ας πούμε τα αγγλικά. Aκόμη η λειτουργία του digital marketing και εν γένει οι νέοι τρόποι προβολής του φωτογραφικού έργου και προσέγγισης των εν δυνάμει πελατών. Επίσης το προσωπικό και αναγνωρίσιμο ύφος στην αισθητική των φωτογραφιών είναι σήμερα προαπαιτούμενο και “σήμα κατατεθέν” του καλού επαγγελματία. Και άλλα πολλά που προκαλούν δέος και δικαιολογημένα φόβο και ανασφάλεια στους παλιότερους φωτογράφους…
Τ.Τ.