Tη μεγαλύτερη απεργία της σύγχρονης ιστορίας μετά το 1960, ζει το Hollywood. Οι ΗΠΑ δίκαια θεωρούνται η πατρίδα της Show Business με ετήσιο τζίρο εκατοντάδων δις δολ. και όταν κάτι δεν πάει καλά στον κόσμο του θεάματος, ολόκληρη η αμερικανική οικονομία κινδυνεύει να δει τις συνέπειες. Αυτές τις ημέρες τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στην απεργία της SAG-AFTRA (Screen Actors Guild – American Federation of Television and Radio Artists) που συνενώνει τους καλλιτέχνες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης/ραδιοφώνου. Η κινητοποίηση αφορά την απειλούμενη επέλαση των εφαρμογών Αrtificial Intelligence στον τομέα.Στις 14 Ιουλίου άρχισε η απεργία στη Νέα Υόρκη και στην SAG-AFTRA προστέθηκαν ενώσεις όπως Writers Guild, IATSE κλπ. με πικετοφορία μπροστά από κτήρια των εταιριών Netflix, Warner Bros, Amazon HBO, Paramount, NBC Universal κλπ. Στις διαμαρτυρίες πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξε η Fran Drescher η διάσημη πρωταγωνίστρια της σειράς The Nanny, ηθοποιός, σεναριογράφος, σκηνοθέτιδα, τηλεοπτική παραγωγός, συγγραφέας, ακτιβίστρια και λομπίστρια, σημερινή πρόεδρος της ένωσης SAG-AFTRA που έχει σήμερα 180.000 μέλη που εξαπέλυσε μύδρους κατά των μεγάλων στούντιο. .Όπως βροντοφώναξε η Fran: “Οι άπληστες επιχειρήσεις μας θέλουν θύματα.. Ολόκληρο το επιχειρηματικό μοντέλο άλλαξε τελείως με τις εταιρίες streaming video όπως το Netflix, HBO, Disney κλπ. και τώρα πιέζει με τη σειρά της η Artificial Intelligence. H εργασία όλων διακυβεύεται αν δεν αντιδράσουμε άμεσα…”Τη σπίθα για τις κινητοποιήσεις άναψε η πρόταση κάποιων στούντιο προς τριτοκλασάτους αρχικά ηθοποιούς να “εργαστούν για μια μέρα” καταγράφοντας τη μορφή τους και να εκχωρήσουν για πάντα τα ψηφιακά δικαιώματα χρήσης με εφάπαξ αμοιβή. Δηλ. να παραχωρήσουν όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από την εξωτερική τους εμφάνιση ώστε να αξιοποιηθούν μελλοντικά από τρισδιάστατα image generators σε ταινίες κλπ. δηλ. να αποξενωθούν δια μιας από το αντικείμενό τους αφού όλα τα δικαιώματα θα ανήκουν στους μεγάλους παραγωγούς. Και αν αυτό τώρα αφορά τρίτους και τέταρτους ρόλους ή απλούς κομπάρσους, τι εγγυάται ότι δεν θα διαχυθεί σε πιο γνωστούς… Η απληστία των μεγάλων παραγωγών όπως διατυπώθηκε στην πρόταση αυτή με άκρα κυνικότητα ήταν αυτή που ξεχείλισε το ποτήρι και ξεπέρασε την υπομονή των ηθοποιών. Ας σημειωθεί ότι εδώ και δυόμισυ μήνες απεργούν oι σεναριογράφοι μέλη της ένωσης WGA (Writers Guild of America) που τρομοκρατήθηκαν κυριολεκτικά από την δυνατότητα του chat bot ChatGPT να αναλαμβάνει και σενάρια… Οι σεναριογράφοι υποπτεύονται ότι οι παραγωγοί θα προτιμήσουν πολύ σύντομα εξελιγμένα chatbot για συγγραφή σεναρίων ή έστω να κάνουν την τελική διατύπωση πάνω σε ένα πρόχειρο (draft) δοκίμιο. Τα τελευταία χρόνια η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αναλάβει καθήκοντα σε αντικείμενα που παλιότερα θα ανήκαν στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, όπως αλλαγή ηλικίας ηθοποιών με τεχνητή γήρανση ή ανανέωση, ρομποτική “ανάσταση” ηθοποιών που έχουν εγκαταλείψει προ πολλού τα εγκόσμια και τα καλλιτεχνικά δρώμενα, αλλαγή φωνής, ψηφιακά setup με δημιουργία τεχνητών σκηνικών μέσα στα οποία κινούνται, μιλούν και παίζουν ρόλους πραγματικοί ηθοποιοί κλπ. Τα παραδείγματα είναι ήδη χειροπιαστά όπως η mini σειρά Joan is Awful στα πλαίσια του Black Mirror.
Διαβάστε επίσης
Αναζήτηση
Κατηγορίες
Blogs
Compact
D-SLR
Flash / Φωτισμός
Hardware
instant μηχανές
Jean Christophe Βéchet
Know How
medium format
Mobile
Nέα PhotoVision
Photo Business News
Photo tips
Portfolios - Συνεντεύξεις
System Cameras
tsantes
Uncategorized
Video
Άλλα Νέα
Αξεσουάρ
Ασπρόμαυρο
Διαγωνισμοί φωτογραφίας
Δοκιμαστικές λήψεις
Εξοπλισμός/Τεστ
Επεξεργασία εικόνας
Θοδωρής Μάρκου
Ιστορία
Ιωάννα Βασδέκη
Καλλιτεχνικά Νέα
Κωνσταντίνα Γκιτάκου
Νέα
Ο ΦΩΤΟγράφος στη Θεσσαλονίκη
Οδηγοί Αγοράς
Παναγιώτης Καλδής
Σεμινάρια
Συλλεκτικά
Τάκης Τζίμας
Τεχνικές φωτογράφισης
Τεχνολογικά Νέα
Φακοί
Φωτεινή Αβραμάκου
Φωτογραφία φύσης
Φωτογραφίες παραδειγμάτων Lightroom για εξάσκηση
Φωτοσχολείο
Φωτό Mobile