Tην ανάκαμψη της αγοράς imaging μετά τα ζοφερά χρόνια της πανδημίας Covid στηρίζει η ισχυρή δυναμική της αγοράς της Κίνας ενώ ενθαρρύνεται και από την υποχώρηση της ισοτιμίας του ιαπωνικού γιεν. Άλλος ένας παράγοντας για την ενίσχυση της ζήτησης είναι οι αυξημένες πλέον δυνατότητες των ενδιαφερόμενων να ταξιδέψουν ελεύθερα με την συνολική ακύρωση των περιορισμών που ίσχυαν επί Covid κάτι που άρχισε το 2022 και γενικεύτηκε το 2023. Επίσης παρουσιάστηκαν αρκετά νέα μοντέλα επιτείνοντας τον ενδιαφέρον των δυνητικών καταναλωτών και το παζλ συμπληρώνεται με τους ερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2024 που αναμένεται να προσελκύσουν πολλούς φίλους του αθλητισμού.
Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Camera and Imaging Product Association δηλ. του ιαπωνικού συνδέσμου κατασκευαστών προϊόντων εικόνας, “H ισχυρή αγορά της Κίνας οδηγεί την παγκόσμια αντίστοιχη.” Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου ως Σεπτεμβρίου 2023 οι αποστολές προϊόντων στον κλάδο έφτασαν τα 5.59εκ. τεμάχια δηλ. σημειώνοντας οριακή πτώση 0.6% σε σχέση με την ομοειδή περυσινή περίοδο. Η αξία τους όμως αυξήθηκε κατά 11.7% στα 525δις γιεν. Από αυτά τα 1.18εκ. τεμάχια κατέληξαν στην εσωτερική αγορά της Κίνας η οποία το 2019 προ του κορωνοϊού είχε απορροφήσει καθ όλη τη διάρκεια του έτους 1.45εκ. τεμάχια. Προς την εσωτερική αγορά της Ιαπωνίας το 2019 είχαν κατευθυνθεί 2.31εκ. τεμάχια φωτογραφικών με δραματική υστέρηση στα 920.000 το 2022 ενώ στην Ευρώπη η αρνητική μεταβολή από το 2019 ως το 2022 ήταν περίπου στο μισό (συγκεκριμένα -50.3%). Επίσης στην Κίνα η απορρόφηση για το 2022 έφτασε το 1.25εκ. τεμαχίων δείχνοντας ότι η όποια υποχώρηση υπήρξε χαμηλότερη από άλλες σημαντικές αγορές του πλανήτη.Αυτό εκφράζεται και με τα λόγια του Yosuke Tokunari Senior Managing Executive Officer της Nikon, o oποίος δήλωσε: “Aν και μερικοί μιλούν για επιβράδυνση της κινέζικης οικονομίας, ο κλάδος των φωτογραφικών πηγαίνει καλά. Εμείς δεν έχουμε αντιληφθεί κάποια επίδραση από την λεγόμενη ύφεση στην Κίνα.» Oι κατασκευαστές αυτή τη στιγμή εστιάζουν την προσοχή τους σε μεσαίας και υψηλής κατηγορίας προϊόντα, μηχανές και φακούς, όπου έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Για παράδειγμα η Nikon διαπιστώνει πολύ υψηλή ζήτηση για την Z 8 που τοποθετείται στο high end της γκάμας και κοστίζει κοντά στις 4.000δολ. απευθυνόμενη σε πιο απαιτητική πελατεία με μεγαλύτερα εισοδήματα. Άλλες εταιρίες όπως η Fujifilm βρίσκουν ευκαιρίες ανάπτυξης στις instant μηχανές άμεσης εμφάνισης με τη σειρά Instax που εμπλουτίστηκε πρόσφατα με το μοντέλο Instax Pal και εντυπωσιάζει με το minimal design. H δε Sony εξέπληξε την αγορά με την τεχνολογία global shutter της νέας A9 III.
H αγορά φωτογραφικών στηρίζεται κυρίως από τη ζωηρή ζήτηση στην Κίνα
