Την Κυριακή βράδυ 13 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε το διήμερο εκδηλώσεων του περιοδικού μας στο Hotel Capsis στη Θεσσαλονίκη, ένα κατά τη γνώμη μας σημαντικό γεγονός για τον φωτογραφικό κόσμο της Βορείου Ελλάδος και όχι μόνον όπως θα δούμε στις σελίδες που ακολουθούν.
1. Ήταν απαραίτητη αυτή η διοργάνωση;
Βεβαίως! Γιατί το μόνο εύκολο σήμερα είναι να μην κάνει κάποιος κάτι. Να επιλέξει την απόλυτη ακινησία. Βολεύει και δεν έχει κόστος να κλειστεί στο γραφείο του, στο σπίτι του και να κλάψει τη μοίρα του (της επιχείρησής του, της χώρας του ίσως…). Είναι ο σίγουρος δρόμος για το λουκέτο. Γιατί η τακτική και άμεση επικοινωνία επιχείρησης και καταναλωτή είναι όπως η επαφή σ’ ένα ζευγάρι:
Αν χαθεί, το διαζύγιο καιροφυλακτεί, δεν θα αργήσει…
2. Ήταν σωστός ο χρόνος της διοργάνωσης;
Πιστεύουμε πως ναι. Οργανώσαμε το ραντεβού της αγοράς παραμονές Χριστουγέννων, δηλαδή σε κλίμα εορταστικό, χαρούμενο που βοηθάει την επαφή και επικοινωνία, αλλά κυρίως τις πωλήσεις. Γενάρης και Φλεβάρης αποκλείονται εξ ορισμού, ενώ την ερχόμενη άνοιξη έχουν ήδη ανακοινωθεί …επτά (7) φωτογραφικά συνέδρια, εκθέσεις και εκδηλώσεις κάθε είδους τα οποία αμφιβάλουμε σφόδρα αν θα γίνουν όλα. Κοντολογίς: Είναι διαφορετικό να βρίσκεσαι με την (τον) αγαπημένο σου σ’ ένα ζεστό εορταστικό περιβάλλον κι άλλο κάπου ψυχρά και κρύα…
3. Ήταν το σωστό μέρος;
Ναι. Γιατί οπουδήποτε αλλού εκτός του Hotel Capsis σύμφωνα με την έρευνα που κάναμε τα κόστη για τους εκθέτες θα ήταν πολύ υψηλότερα. Εκτός αυτού, η είσοδος στον εκθεσιακό χώρο στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο είναι κεντρική, εμφανής, άμεση και προβεβλημένη. Δηλαδή δεν χάνεσαι στους διαδρόμους για να πας στην έκθεση. Μοναδικό μειονέκτημα η δυσκολία στο parking. Όμως που παρκάρει κανείς εύκολα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης;
4. Γιατί οι εκθέτες δεν επένδυσαν αρκετά στη διακόσμηση των περιπτέρων τους;
Καθαρά για λόγους κόστους. Η PHOTOVISION είναι μόνον μία και γίνεται κάθε δύο χρόνια… Εκεί διατίθενται επιπλέον χρήματα για ακριβά ντεκόρ και υψηλής αισθητικής περίπτερα. Υπόψιν ακόμη ότι οι περισσότεροι εκθέτες – επιχειρήσεις ήταν από την Αθήνα και μετακινήθηκαν με πωλητές κλπ. για 2-3 μέρες στην Θεσσαλονίκη γεγονός που σημαίνει επιπλέον κόστη σε δύσκολες οικονομικές εποχές.
5. Χρειάζονταν τόσα σεμινάρια και τόσες εκθέσεις φωτογραφίας;
Βεβαίως! Το φωνάζουμε και το λέμε συνεχώς και σε όλους τους τόνους: Δεν κινητοποιείται κάποιος να έρθει π.χ. από την Καστοριά, την Αλεξανδρούπολη, τας Σέρρας ή ακόμη και την Καλαμαριά αν δεν έχουν προγραμματιστεί πέραν της έκθεσης προϊόντων και άλλες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Θέλει να δει μηχανές και εξοπλισμό αλλά θέλει να περιηγηθεί για λίγο και σε μια καλή έκθεση φωτογραφίας. Θέλει να δει άλμπουμ αλλά να πάει και στο σεμινάριο π.χ. για το Lightroom. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει παντού στον κόσμο, σε όλες τις σοβαρές εκθεσιακές διοργανώσεις. Να το πω διαφορετικά; Φασαρία και κόστη προσθέτουν στη διοργάνωση όλες αυτές οι παράλληλες εκδηλώσεις. Όμως είναι απαραίτητες. Τελεία και παύλα! Θα μπορούσα να απαριθμήσω άλλους δέκα λόγους για να πείσω κάποιους που θέλουν στο πιάτο μόνον τους εν δυνάμει πελάτες τους χωρίς τους «γύρω-γύρω». Δεν γίνεται!
Εν κατακλείδι
Στο ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ είμαστε ικανοποιημένοι που μετά από δέκα χρόνια συναντήσαμε από κοντά το κοινό της Βορείου Ελλάδος. Μετρήσαμε περισσότερους από 1.200 φωτογράφους επαγγελματίες και ερασιτέχνες που άφησαν τη θαλπωρή του σπιτιού τους και ήρθαν να ενημερωθούν, να επιμορφωθούν, να συναντήσουν άλλους ομοιοπαθείς αλλά και να αγοράσουν. Και το κυριότερο: Να δηλώσουν σαφέστατα με την παρουσία τους ότι ο φωτογραφικός κλάδος υπάρχει. Ίσως με πιο πολλά προβλήματα σε σχέση με το παρελθόν αλλά είναι εκεί και εργάζεται σκληρά για ένα καλύτερο αύριο που είμαι σίγουρος ότι σύντομα θα ανατείλει.
Καλά Χριστούγεννα!
Καλή Πρωτοχρονιά!
Ευτυχισμένο το νέο έτος 2016!
Tα περίπτερα με τους εκθέτες
Συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης
Σεμινάρια
Εταιρικές εκδηλώσεις
Η Χριστουγεννιάτικη δεξίωση του ΦΩΤΟγράφου
Εκθέσεις φωτογραφίας
Τα πηγαδάκια της έκθεσης