Gallery Αναγνωστών

next_gallery_afairesh
“Αφαίρεση” είναι το θέμα για το επόμενο τεύχος του περιοδικού ΦΩΤΟγράφος! 

Δημοσιεύστε τις φωτογραφίες σας στη στήλη “H ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ” του νέου τεύχους. Περιμένουμε τις συμμετοχές σας!

ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

• Μέσω της φόρμας αποστολής φωτογραφιών συμπληρώνοντας -υποχρεωτικά- τα στοιχεία με τον αστερίσκο, προαιρετικά το σχόλιο και εν συνεχεία ανεβάζοντας τις φωτογραφίες σας.
• Mέσω e-mail μπορείτε να επισυνάψετε τις εικόνες της συμμετοχής σας και να τις στείλετε στο photographosmag@yahoo.gr
• Tέλος μέσω ταχυδρομείου με CD ή εκτυπώσεις στη διεύθυνση του περιοδικού: Περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ, Τρουπάκη 1, 104 45, Αθήνα

OΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

• Το όριο είναι 10 φωτογραφίες ανά συµµετέχοντα
• Προθεσμία υποβολής φωτογραφιών: 30 Ιανουαρίου
• Στην πρώτη φάση αποστολής φωτογραφικού υλικού δεν είναι απαραίτητα τα αρχεία υψηλής ανάλυσης. Περιοριστείτε σε µεσαία ανάλυση (ως 1000 pixel η µεγάλη πλευρά). Για τις επιλεγόµενες προς δηµοσίευση φωτογραφίες το περιοδικό θα επικοινωνεί ξεχωριστά µε τους δηµιουργούς αναζητώντας τα αρχεία υψηλής ανάλυσης και λοιπά στοιχεία.
• Μπορείτε να υποβάλλετε αποκλειστικά δικές σας φωτογραφίες. Δηλαδή φωτογραφίες των οποίων είστε δημιουργοί και για τις οποίες διατηρείτε τα πλήρη περιουσιακά και ηθικά δικαιώματα επί του υλικού αυτού και έχετε την άδεια και συναίνεση τυχόν εικονιζόμενων προσώπων. Κατά συνέπεια ισχύουν όλες οι διατάξεις του Ν.2121/93 περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Επίσης απαγορεύεται σε τρίτους η αναδημοσίευση, η αντιγραφή, η εκτύπωση ή η αναπαραγωγή των εικόνων που θα δημοσιευθούν αν δεν έχουν γραπτή άδεια από τον ίδιο τον δημιουργό.
• Οι φωτογραφίες που τυχόν ζητηθούν σε υψηλή ανάλυση προορίζονται μόνο για χρήση στις εκδόσεις του περιοδικού ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ή στο site του περιοδικού www.photo.gr, και δημοσιεύονται πάντα με το όνομα του φωτογράφου (credit line).

Τips για το θέμα μας

shutterstock_135191873Η αφαίρεση στη φωτογραφία. Ένα -σχεδόν ιδεολογικό- μανιφέστο
Η αποστασιοποιημένη, μη αντικειμενική, μερική και αφαιρετική προσέγγιση στη φωτογραφία ίσως δεν έχει αποκτήσει την  υπόσταση σχολής ή πάγιας τάσης, με καθορισμένα χαρακτηριστικά. Έχει όμως προσελκύσει, κατά διαστήματα και περιστάσεις, συνειδητά ή όχι, το ενδιαφέρον πολλών φωτογράφων. Η αφαίρεση συνδέεται είτε με την απομόνωση της απεικόνισης από τις ρεαλιστικές της διαστάσεις, είτε με την επιλεκτική παρουσίαση τμημάτων ή με τη διάσπαση γνωστών μορφών σε μη αναγνωρίσιμα υποσύνολα. Την έννοια της αφαίρεσης προσλαμβάνει ενίοτε η εμμονή σε παράδοξα μοτίβα, αρκετά μακριά από τα σώματα και τα σύνολα στα οποία ανήκουν οργανικά. Εννοείται ότι οι επιρροές από τη ζωγραφική είναι σημαντικές και πολλοί φωτογράφοι προσπάθησαν να αναπαράγουν το ύφος ζωγράφων όπως ο Modrian, o Richter ακόμη και ο Van Gogh. Η αφαιρετική φωτογραφία αντιπαρατίθεται στην κατεστημένη εικόνα με αυτοδύναμα εικαστικά σύνολα που απομακρύνονται από τους αρχικούς τους φορείς.

Η (φωτογραφική) πράξη της αφαίρεσης

Με πρακτικούς, καθημερινούς όρους, αφαιρετικές φωτογραφίες προκύπτουν όταν το αρχικό αντικείμενο δύσκολα αναγνωρίζεται ή παρουσιάζεται σαν σκέτο μοτίβο ή λωρίδες χρώματος, συχνά χρησιμοποιώντας το φλουτάρισμα ή έστω ατελές νετάρισμα. Η ψηφιακή επεξεργασία βοηθά τον δημιουργικό χαρακτήρα και στην αφαίρεση. Πάρα πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν στον υπολογιστή και να μεταμορφώσουν κυριολεκτικά την αρχική εικόνα, από κροπάρισμα και περιστροφή ως χρωματικές αλλαγές, φλουτάρισμα κλπ. Η αφαίρεση έχει να κάνει με ιδέες και μορφές. Τροποποιώντας τη μορφολογία της εικόνας και αναζητώντας το γεωμετρικό στοιχείο στα επιμέρους, μπορεί ο φωτογράφος να πετύχει το αφαιρετικό αποτέλεσμα.

shutterstock_138473966Μοτίβα και μέρη

Στα επαλαμβανόμενα σχήματα (μοτίβα) εμπεριέχεται σε μεγάλο βαθμό η έννοια της αφαίρεσης, ιδιαίτερα όταν έχουν ορισμένη γεωμετρική διάσταση. Τα μοτίβα (patterns) ανάλογα με το περιεχόμενό τους μπορούν να είναι αφαιρετικά. Επίσης το κροπάρισμα λεπτομερειών από τον μικρόκοσμο ή μεγαλύτερες επιφάνειες με υφές, ανοίγει δημιουργικούς δρόμους για να φθάσει κανείς στην αφαίρεση. Το εφέ της αφαίρεσης μπορεί να το προκαλέσει ο φωτογράφος μόνος του, όπως στις δουλειές με σύννεφα καπνού, με αλλόκοτες αποεστιασμένες μορφές στο μισοσκόταδο, με κουνημένα καρέ χωρίς σαφή περιγράμματα για τα αντικείμενα κλπ. Αρκετές συχνές είναι επίσης οι προσεγγίσεις φωτογράφων με γυμνά περιγράμματα, closeup σε λεπτομέρειες και σχήματα που δημιουργούν οι φωτοσκιάσεις πάνω στο σώμα.

shutterstock_184494845Ιδέες για αφαίρεση

Φλουτάροντας την κίνηση. Η απλούστερη και αρκετά εύχρηστη προσέγγιση στην αφαίρεση είναι να κουνήσουμε τη μηχανή με ταχύτητα κλείστρου κάτω από τα “ασφαλή όρια”. Εντοπίζοντας χρώματα και σχήματα, επιλέγουμε Shutter Priority και ρυθμίζουμε την ταχύτητα στο 1/8sec. ή πιο αργή. Η τεχνική αυτή δουλεύει περισσότερο με θέματα σε σκιά, οπότε ψάχνουμε ανάλογα. Στη συνέχεια κάνουμε διαδοχικές προσπάθειες, μετακινώντας σταθερά τη μηχανή είτε προς ορισμένη κατεύθυνση είτε την αντίθετη.
Αν χρησιμοποιούμε LiveView, το εφέ σχηματίζεται μπροστά στα μάτια μας σε πραγματικό χρόνο. Με την ίδια λογική, μετατοπίζουμε τη μηχανή γρήγορα αντί για ευθεία σε κύκλο ή καμπύλες, ”γράφοντας” κυκλικές τροχιές ή τοξοειδείς διαδρομές στο καρέ.
Αντί για τη μηχανή, κουνάμε το αντικείμενο. Με αντίστοιχη λογική, αντί για την ίδια τη μηχανή, μετατοπίζουμε το αντικείμενο. Το εφέ θα είναι πιο εντυπωσιακό αν πρόκειται για πολύχρωμο αντικείμενο σε μονοχρωματικό φόντο.
Απομόνωση. Πλησιάζοντας πολύ και “αποσιωπώντας” τις λεπτομέρειες του περιβάλλοντος χώρου, ευνοείται  η εκφραστική λιτότητα. Το “κροπάρισμα” της πραγματικότητας δίνει μια τελείως διαφορετική εκδοχή της εικόνας.
Μέρη του σώματος. Μια προφανής όσο και εύκολη λύση για αφαιρετικά κάδρα είναι να εστιάσει ο φακός σε τμήματα της ανθρώπινης μορφής. Αν μάλιστα συνδυάσουμε το φλουτάρισμα και το α/μ η απήχηση είναι θετική.
Ασπρόμαυρο και μονοχρωματικό. Οι τόνοι του γκρίζου ή κάποιες διαβαθμίσεις ενός μόνον χρώματος (μονοχρωματικό κάδρο) ταιριάζουν πιο πολύ στην έννοια της αφαίρεσης. Λοιπόν αντί για το έγχρωμο ας αφοσιωθούμε στο α/μ ή έστω το μονοχρωματικό.
Close-up. Είναι πιο πιθανό να πετύχει η αφαίρεση πλησιάζοντας παρά κάνοντας λήψεις από μακριά. Δυνατά σχήματα, μοτίβα και χρώματα παίρνουν άλλη διάσταση από κοντά.
Υφές. Οι υφές φτιάχνουν ενδιαφέρουσες αφαιρετικές εικόνες με απρόσμενη όψη και περίεργα μοτίβα τα οποία συνήθως δεν βλέπουμε στην καθημερινότητά μας.
shutterstock_149269232Καπνός από τσιγάρο. Πρόκειται για ένα αφαιρετικό θέμα με το οποίο έχουν ασχοληθεί αρκετοί φωτογράφοι, χάρη στις πρωτότυπες καμπύλες που γράφει ο καπνός, με μαύρο ή άλλο σκούρο φόντο.
Ανακλάσεις. Oι ανακλάσεις σε υδάτινες επιφάνειες, ακόμη και μικρού εμβαδού, έχουν τη δυναμική να δώσουν θεαματικά αποτελέσματα που μεταμορφώνουν το είδωλο της αρχικής εικόνας σε κάτι εικαστικά πιο ενδιαφέρον από το πρωτότυπο.

Tips

• Προαπεικονίστε με το μυαλό σας την φωτογραφία πριν τη λήψη. Η αφαίρεση είναι πρώτα απ’ όλα ένα διανοητικό παιγνίδι ανάμεσα στο ρεαλισμό και μια άλλη πιο προσωπική εκδοχή.
• H αφαίρεση δε χρειάζεται πολλή ευκρίνεια.
• Αργές ταχύτητες κλείστρου ευνοούν την αφαίρεση.

Βρείτε στο τεύχος που κυκλοφορεί στα περίπτερα συμβουλές και τις συνεντεύξεις των ειδικών.
gallery

 

Για να σου εξασφαλίσουμε μια κορυφαία εμπειρία, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies. Περισσότερες Πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close